Saturday, March 2, 2013

Dunia Penyusuan Saya Berjaya

Alhamdullilah...hari ni baru dapat memulakan ceritera tentang penyusuan saya berjaya selama 2Y....syukur yang tidak terhingga kerana berjaya dalam penyusuan. Walaupun pernah mengalami dugaan dan sakit yang saya sendiri tak sangka...tapi tu semua dugaan dan cabar untuk saya teruskan perjuangan dalam dunia penyusuan..anugerah Allah pada saya ..akan saya buat sehabis baik..tu la matlamat saya...dan...lihat je pada gambar si manja saya ni...masa ni usia 6bulan..percaya tak?? tapi anak saya ni sememangnya tinggi dan sepet...hihihi

 
Ragam anakku sewaktu ibu kerja...bambam tak??? hihihi

Bila bercerita tentang penyusuan ni ..nampak mudahkan..sebenarnya kalu kita tak mendalami dunia penyusuan ni..kita sendiri tak mengetahui apa itu dunia penyusuan yang sering dan panggilan ramai "bf" @ "df" ..

Percaya tak..kalu kita sekarang bagi penyusuan je kat anak tanpa kita mendalami ilmu penyusuan ..adakah kita berjaya penyusuan tu sehingga 2Y??? dan semestinya..STRESS tu menjadi utama dalam diri kita...dan sebetulnya STRESS ni tak elok untuk ibu-ibu yang menyusuankan anak..KENAPA??? kalu kita STRESS mesti anak yang menyusu tu akan ikut kita stress dan meragam..pada masa tu kita berTAMBAH-TAMBAH STRESS...sebab tu mendalami dunia penyusuan ni sangat penting untuk kita...tak salah mencari ilmu dari apa segi sekali pun...

Saya bertuah sesangat...bila dunia penyusuan berjaya...dan bertemu dengan group Shaklee yang sangat-sangat meggalakkan dunia penyusuan ni...dan apa yang membuatkan dunia penyusuan saya berjaya??? Ilmu dan Vitamin Penyusuan Shaklee yang sesuai untuk penyusuan...dan yang saya sering layari adalah Persatuan ibu-ibu comel mengandung, group dan kawan-kawan2 Shaklee saya ...banyak info yang saya dapat semuanya dari on9...mudahkan sekarang ni... 

Gambar ni watu kat Cameron...CNY tahun ni...usia?? tak samapi 2Y lagi tapi semua nak belajar sendiri..Alhamdulillah..

Untuk semua berjaya atau tak dalam dunia penyusuan ni semuanya terpulang dari diri kita sendiri...bukan atas vitamin ke atau lain-lain..tapi apa yang saya sendiri alami...kuat semangat+ target+ nak berikan yang terbaik untuk anak adalah salah satu pembakar semangat saya untuk terus dalam dunia penyusuan...dan saya yakin..diluar sana mampu buat sebaik mungkin untuk anak-anak tersayang..tak kisah kita dah anak berapa..sebab Allah lebih mengetahui kemanpuan kita dan rezeki anak-anak kita..insyaalla...


Dan dengan senang hati..saya sentiasa berkongsi ceritera dengan ibu-ibu semua...boleh je cari saya kat blog# fb # whatsapp # call # sms

1. LIKE fanpage  | Kedai Vitamin  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |



No comments:

Post a Comment