Friday, August 24, 2012

Collagen Powder Shaklee --> Product TERBARU


Alhamdulilah..kita berjumpa lagi....hari ni nak bercerita tentang KECANTIKAN....waaaa mesti para Wanita penting kan yg ni demi keperibadian dan memikat hati suami...betul tak...(termasuk la saya :) )
ok...sekarang bg saya zaman kollagen..sbb sebut je kollagen semua mesti tahu..tak kisah perempuan or lelaki...mesti tahu...dannn sape kata perempuan je pentingkan keperibadian diri nak nampak cantik dan kemas??? lelaki zaman sekarang pun nak n pentingkan tau....jom kita kenali COLLAGEN ngn lebih dekat lagi...

Bidang kecantikan dan kolagen? Memang tak dapat dipisahkan. Sebut kolagen semua orang akan sebut CANTIK, TEGANG, MULUS,HALUS—> AWET MUDA!
APAKAH KOLAGEN?
Kolagen berfungsi sebagai penyokong kepada seluruh tubuh badan kita. Kolagen terdiri dari serat protein yang ada pada kulit, tulang rawan, tulang dan tisu-tisu (juga di dalam kuku dan rambut). Secara kasar, 33% dari protein dalam badan adalah protein collagen, dan  75% kulit terdiri dari kolagen.
KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

TANDA TANDA PENUAAN
  • kulit kusam
  • tak bermaya
  • tiada seri
  • kulit kedut dan mula kendur
  • pigmentasi kulit
  • cepat letih dan lesu
  • sakit badan dan sendi
  • mudah lupa
  • kurang penglihatan

CONTOH SUMBER MAKANAN YANG MEMPUNYAI KOLAGEN
Buah Strawberry
Kandungan vitamin C dalam stroberi memiliki peran penting untuk mengurangi efek penuaan seperti keriput dan kulit kering kasar. Penelitian mengungkap bahwa vitamin C bermanfaat menangkal radikal bebas dan merangsang pembentukan kolagen sehingga memunculkan efek yang menghaluskan kulit. Stroberi juga mengandung asam ellagic yang dapat melindungi serat elastis, yang bertugas menjaga struktur kulit tetap utuh, menjaga kekencangan serta melawan enzim perusak kulit.
Bawang putih
Bawang putih mengandung belerang yang membantu tubuh Anda memproduksi kolagen. Kandungan lainnya yaitu asam taurine dan lipoid bekerja untuk memperbaiki serat kolagen.
Buah Tomato
Tomat mengandung likopen yang merupakan antioksidan tinggi untuk menghambat enzim kolagenase / enzim yang merusak ikatan peptida pada kolagen
Ikan
Mengonsumsi ikan yang mengandung omega 3 seperti tuna, salmon, sarden dan ikan trout dapat membantu menjaga kulit tetap sehat bercahaya. Kandungan Asam lemak omega 3 EPA (asam eicosapentaenoic) berperan dalam membentuk kolagen.

Ini pula Kolagen dari Shaklee. Diperbuat dari bahan semulajadi dan terbukti secara klinikal. Jom halangi penuaan sekarang juga sebelum terlambat!
Credit to; Azrin
* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.* 

Untuk sebarang pertanyaan dan konsutansi anda boleh hubungi :-
1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |



Tuesday, August 21, 2012

Vitamin-C Sustained Release

Assalamualaikum...kembali update...Tentang VITAMIN-C

Rata-rata saya tgkramai yg menyukai vitamin -C ni...dan sudah tentu ramai yg membeli untuk keCANTIKan...betul tak...ok..tk kisah...tapi kena tgk vitamin-C yg betul ye kawan-kawan...Vitamin-C Shaklee adalah SELAMAT dan MESRA ALAM...

ok jom cerita lagi tentang info vitamin-C ini ---->>>

Shaklee Sustained Release Vita-C ni merupakan produk pertama yang menawarkan vitamin-C dengan kawalan pelepasan secara semulajadi yang menggunakan proprietari dengan sistem penyaluran yang melepaskan vitamin-C sedikit demin sedikit dalam masa 5jam...(untung kan dgn vita-c Shaklee ni).  Vitamin-C ini juga sebagai satu antioksidan yang kuat dan mereupakan nutrien yang mempunyai fungsi menyeluruh yang dapat menyokong kesihatan JANTUNG, kesihatan IMUN, KEUTUHAN SEL serta kesihatan MATA, GUSI, GIGI, TULANG, OTOT dan PEMBULUH DARAH.



* Mencantikkan Kulit
Dengan Pemgambilan Vitamin-C setiap hari untuk kulit yg lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Yang mana pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 


* Membentuk Kolagen 
Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu ianya mampu mempertingkatka kedut dan menghalang otot menjadi lembik...

* Memperbaiki Simptom Pendarahan
Kekurangan vtitamin-C adalah penyebab gusi berdarah, lebam kulit, pemulihan kecedraan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

*Peningkatan Sistem Imun
Membina sel darah merah yg sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit serta asthma. Dalam masa itu juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

* Memerangi Kanser
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyeran sel-sel kita.

* Memperbaiki Insomnia
Ia memperbaiki insomnia, stress yg mana masalah mentel seperti keresahan.

* Mengekalkan Kolestrol Sihat
vitamin-C mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan apilari darah yg sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral serta skurvi.

(dengan Vitamin-c Shaklee ada akan merasakan penjimatan yg berganda berbanding vitamin-c yg lain.)


Kesan Kekurangan Vitamin C


  • Luka lambat sembuh
  • Gusi mudah luka dan berdarah
  • Kelesuan melampau
  • Sakit sendi
  • Mudah diserang selesema
  • Stress
  • Kulit kering


Interaksi  Positif Vitamin C dan Vitamin/Mineral/Ubat Lain

  • Amat bagus diambil bersama Vitamin E. Meningkatkan potensi Vitamin C
  • Ambil bersama iron tapi jangan dalam megadose. Ikut arahan label.


Read more http://vitaminsemulajadi.com/kebaikan-vitamin-c-2/


PASTIKAN PEMILIHAN VITAMIN-C YG BETUL ...jom cek vitamin anda...




Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh:

1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com




Monday, August 20, 2012

Apakah Itu VITAMIN-E Complex Shaklee

Assalamualaikum...

Vitamin-E apakah itu?? @ "Vitamin Cinta"
Sejenis anti-oksidan kuat yg boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan. dannn satu kajian yg dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin-E berupaya meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.

Menarik bukan....

Dan..sudah semestinya vitamin-E Shaklee berbeza dgn vitamin-e yg lain.. BEZANYA :-

Vitamin-E Shaklee = 400IU, Vitamin E juga terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols.


Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.



Manfaat Utama Vitamin-E


* Melindungi jantung -
 Pengambilan harian  vitamin-e untuk jantung yg sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan koleterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung DLL.

* Meningkatkan Kemampuan Reproduktif
Kajian 1924, mendapati Vitamin-E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Untuk para lelaki pengambilan yg konsisten mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
 (untuk kesuburan)

* Anti-Penuaan -
 1kapsul membantu melambatakan penuaan, megurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

* Anti-Oksidan yg kuat
Beresan dan mampu melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penghilatan.

* Kelestarian Tenaga
Meningkatkan kelestarian sesual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih.

* Memperbaiki Arthritis
Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

*Menghalang keguguran
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopous serta hot flush. Ujian klinikal - dalam menghalang kematian janin @ keguguran.

*Memperbaiki Parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut...(yg ni mmg best)


Yg ni sebahagian fungsi dak kelebihan yag ada pada vitamin-E Shaklee...hnya 1 vitamin terdapat banyak fungsi...yg ni mau orang tk "jatuh cinta" dengan vitamin shaklee.

Sebab dikatakan "vitamin-cinta" sebab tambahan Se dan vitamin-E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada motilitas sperma...




Maklumat lanjut boleh ke sini....
1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |



















Sunday, August 19, 2012

...:::Raya oh Raya 2012:::...

Assalamualaikum....

SELAMAT HARI RAYA semua..my lovely family...pelanggan-pelanggan Linz Shopee dan FirstChoice E-Shop...





Alhamdulilh...syukur...kita da berjaya melalui fasa bulan ramadhan...semoga ramadhan tahun ni banyak memberi keinsafaan kepada kita semua...Seronok ramai yg berubah ke arah kebaikan..tu la betapa "Magic" nye bulan ramadhan kan...dan ..ramai para wanita berubah kepada berhijab...syukur sngt...tuntutan dalam agama kita.....seronok tgk dan wajah semakin cantik dgn berhijab...


Apapun....semoga selamat semua ye kawan-kawan | pelanggan-pelanggan kesayangan lin semua...bergembira bersama keluarga tercinta dan sanak saudara yg berjumpa serta berkumpul setahun sekali ni...buat yg pulang ke rumah tu..jangan lupa jaga kesihatan semua...tuk mommies yang menyusukan anak...jangan makan yg akan membuatkan anak muntah-muntah @ kembung ye...al-maklum la kan...juadah raya ni mcm2..tambah selera pula kita semua kan...

Cerita saya tahun lepas..mmg raya kedua beraya kat umah tanpa berjalan2..demam + sakit perut + tak sedap perut + pening nya bagai...ke klinik..cek2...hmmm banyak makan coz makan semua dalam 1 masa...tp sebenarnya saya makan sedikit2 sahaja...tapi tu la..proses lambatkan...anak??? of coz ikt sama sbb dia menyusu badan...cian kat anak masa tu..so target tahun ni kne berhati...


SELAMAT HARI RAYA AIDIFITRI..MAAF ZAHIR DAN BATIN buat semua pelanggan Linz Shopee dan Bloger's semua....




Salam Ukhwah dari ;-


1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |

















Saturday, August 18, 2012

Vitamin Untuk Ibu2 Preggy....

Vitamin untuk Ibu Hamil

بسم الله الرحمن الرحيم

Sejak dua menjak ni semakin ramai saya dengar kawan-kawan yang mengandung lagi.Alhamdulillah..Saya?Tunggu lah dulu..Hehe....Tak puas bermanja dengan Muhammad Hail Maghdee...


So kali ni saya nak share supplement2 yang sesuai anda hamil sepanjang tempoh mengandung.


  1. Vitalea with Iron
  2. B Complex
  3. Vitamin C
  4. Ostematrix
  5. ESP/ Mealshake
  6. Omega Guard

(1) B-Complex - 1 tab dailyTak perlu ambil acid folic separately, because this B-Complex dah lengkap dgn 8 kumpulan B, termasuklah asid folik.

(2) Vita-Lea with Iron - 1 tab daily. Vita-Lea adalah multivitamin. jadi preggies tak perlu ambil obimin lagi.

(3) Vit-C - 1 tab daily. Improve your antibodi, natural antihistamine and collagen source, so will reduce stretch mark effect.

(4) OsteMatrix - 4 tab daily, will give you 1000mg calcium needed daily. Setiap satu tab ada 250mg Calcium. Ibu mengandung perlukan 1000mg-1300mg calcium sehari untuk pembentukan tulang yg kuat dan gigi utk baby. kalau preggies rajin minum susu penuh kalsium segelas sehari, ambil 2 biji OsteMatrix sehari sudah memadai.Sangat sesuai kalau ibu tak boleh minum susu.


(5) Protein (ESP) Bancuh satu sudu ESP ke dalam secawan air dan diminum. Sekali sehari ajer. air mestilah air suam - plain water or any fave drinks (milo/ susu. ESP ini akan berikan tenaga berterusan, supaya pregges tak cepat letih, selain mencantikkan kulit. kurang stretch-mark effect.


(6) OmegaGuard - 1 tab daily is enough. Selebihnya, khasiat DHA ni boleh didapati dari pemakanan seharian. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. untuk preggy mommies pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan.


Credit to AzrinMohd

 Ingin tahu lebih Lanjut boleh la SMS or Call ~017-5836865~ or FB/ Linz Shopee 

Pilihan Ditangan Anda...

Assalamualaikum...

Alhamdulilh...kita dihari terakhir bulan ramadhan tahun 2012 ini..semoga dapat memberi seribu pengertian dan keazaman pada kita semua pada tahun ini...Perubahan demi perubahan kepada kebaikan dari setiap insan dimuka bumi Allah yg bertuah ini...Syukur padaNYA...

Amcam persiapan raya semua..mesti da ready btl tk? lin doakan semua selamat bercuti dan pulang ke kampung halaman masing2 dgn selamat..hati gembira tak terkata bila nk beraya kan...sebab kita menyambutnya bersama keluarga tercinta...Alhamdulilh...hati2 dalam perjalanan..elakkan dari sebarang kecuaian..rumah yg di tinggal pastikan semua selamat tau kawan2..Tahun ni lin beraya bersama keluarga mentua dulu kemudian blik ke kampung keluarga lin..tp adik dan abg tak balik sama sebab terikat dgn tugasan dan keluarga mentua mereka pula..tk pela jnji lin blik jumpa mumy lin...rindu sngt2...



Ok...persiapanraya lin tahun ni biasa2 je..sebab lin utamakan anak lin dulu..syukur alhamdulilh..rezeki Allah sngt luas...sepanjang lin biz shaklee ni..bulan 8/12 ni la lin dapat BONUS tertinggi hasil usaha lin dan hubby lin...alhamdulilh...lin pun baru join biz ni tk sampai setahun lagi..tp lin dapat meringgankan sedikit beban hubby lin..syuur sngt...dgn on9 dan offline lin dapat buat dgn hati gembira...berjumpa pula mereka2 yg semua sporting2..lagi seronok...betul lin akui bukan mudah nak dapat apap yg kita impi kan..tp tak salah untuk kita mencuba kan. Permulaan saya dulu pun bermula ngn "kosong" tp sebab saya dah "jatuh cinta" ngn product Shaklee ni smpaikan klu boleh smua yg ada kat Shaklee ni saya nk bli...Menarik nya Shaklee ni sebab semua dari alamsumulajadi...dak keberkesanannya mmg TERBUKTI berkesan...semua tu terpulang pada individu...lain orng lain penerimaan nya ada yg cepat dan ada yg lambat ..bg diri saya sebab jarang makan supplemental sedari bujang smpai la berpantang 2bulan dulu..mmg tk amalkan jamu ke apa...sebab penerimaan badan saya lambat..tapi alhamdulilh sebab konsisten dan yakin...saya dapat rasai perubahan tu...mmg superb...

Dan pada 11/08/12 saya join perbincangan para "bakal jutawan" biz yg mmg dalam Shaklee ni..seronok dan teruja dgn perbincangan kakak yg dah "Master"  dalam Shaklee dan menceritakan konsep sebenar dalam perniagaan Shaklee ni sehingga dia bergelas "Master" dan meraih pendapatan yg amat buat saya kagun dan teruja dalam biz ni...pada yg belum dan berazam ingin kan income sendiri dan tk tak nak duduk terlalu lama pada satu tahap...biz ni la jalannya pada saya...yg mana Shaklee da bertapak lebih dari 50tahun...bukan satu jangka yg pendek...dan keyakinan saya ini lah yg buat saya rasa bebas dalam perniagaan selagi kita pada peraturan yg betul...


Kawan-kawan..malam ni tgk anak bulan kan...klu dulu masa kanak-kana..time tu la berhadapan ngn TV nk dgr BILA RAYA...comei kan masa tu...




Berminat dalam keluarga kami??? boleh hubungi saya di sini :-

Maklumat lanjut boleh ke sini....
1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com ||




Sunday, August 12, 2012

Kenapa NUTRIFERON? dan Sebagai IMMUNE BOOSTER


Biasanya bila kita demam, kita cepat2 ambik ubat kan? Bila sakit kepala kita terus telan pain killer kan? Jom kita cuba ubah cara hidup kita dengan menambahkan KEKUATAN sistem imun kita. Barulah badan kita KEBAL dengan jangkitan2 demam, selsema dan sebagainya. Tapi tidak dinafikan, sakit2 yang datang sekali sekala, akan lebih menguatkan ANTIBODI kita, cuma kalau dah sebulan sekali kena ambil 'sick leave' tu (untuk yang berkerjaya), itu dah dikira kategori 'TIDAK SIHAT' tu kan. Apa2 pun kita kena usaha supaya kita sentiasa sihat, especially ibu2 seperti saya ni. Kalau kita tak sihat, macam mana nak menyediakan keperluan seluruh isi rumah?

Jom kita kenali produk apa yang boleh menambahkan sistem imun badan kita. 



Apa itu Nutriferon?

NutriFeron terbukti secara klinikal terdiri daripada gabungan ekstrak tumbuhan yang mengukuhkan sistem imun. NutriFeron menstimulasikan setiap sel di dalam badan kita untuk menghasilkan interferon aslinya sendiri.
Apakah interferon? Interferon ditemui oleh Dr. Yosuhiko Kojima pada tahun 1954, iaitu bahan semulajadi
yang dihasilkan oleh setiap sel badan. Ianya diaktifkan setiap kali sel dijangkiti oleh mikrob, virus, sel kanser dan lain-lain.

Siapa yg perlukan Nutriferon

1. Sesiapa sahaja yang berumur melebihi 12 tahun yang gaya hidupnya amat sibuk, tekanan gaya hidup menyebabkan system imun individu ini seringkali mengalami serangan yang berterusan
2. Individu yang ingin proaktif di dalam mengoptimumkan respons imun mereka terhadap iritasi alam sekitar dan juga pencemaran udara
3. Individu yang ingin mengekalkan prestasi sistem imun mereka di tahap yang maksimum
4. Individu yang berumur, yang sedemikian terdedah kepada kekurangan imuniti
5. Individu yang diet mereka tidak optimum
6. Individu yang sering tertekan/hidup dalam tekanan
7. Individu yang gaya hidupnya tidak/kurang aktif
Kenapa perlu Nutriferon?

Untuk kegunaan harian, NutriFeron meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi badan iaitu suatu pengaktif kritikal sistem imun.

NutriFeron berfungsi di dalam peringkat selular sel dalam dua cara iaitu
- Mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif/cepat
- Menggerakkan "pasukan cari dan musnah' dalam sistem imuniti badan.

Interferon membantu melindungi kita daripada pendedahan harian terhadap beribu penceroboh asing yang boleh membawa kepada penyakit serius dan penyakit.

Oleh itu, amat perlu bagi kita untuk menolong badan kita membantu diri kita sendiri dan itulah tujuan Nutriferon; untuk merangsang setiap sel badan untuk menghasilkan lebih banyak interferon asli untuk menyediakan badan kita perlindungan dengan tahap yang lebih tinggi dalam skop yang luas terhadap serangan selsema, virus dsb.
Kenapa Nutriferon Shaklee?

1. Meningkatkan tahap interferon secara semulajadi – saintis telah mengenalpasti interferon sebagai satu faktor penting penyumbang kepada fungsi imun yang sihat. Nutriferon adalah satu-satunya supplemen tambahan di US yang dihasilkan oleh immunologist yang menjumpai interferon yang meningkatkan pengeluaran interferon di dalam badan secara semulajadi.

2. Dihasilkan oleh individu yang menjumpai Interferon - Dr. Yasuhiko Kojima, imunologi dunia yang terkenal yang telah menemui interferon pada tahun 1954, telah melakukan penyelidikan berdedikasi selama empat puluh tahun untuk mencari sebatian semulajadi yang akan memberi rangsangan kepada pengeluaran interferon. Nutriferon daripada Shaklee adalah satu-satunya supplemen perlindungan di US.

3. Penyelidikan selama 40 tahun – selepas 40 tahun melakukan ujian yang teliti dan melibatkan percubaan bertan-tan kandungan sebatian semulajadi dan herba, Dr. Kojima membangunkan campuran unik empat elemen berkuasa sayur-sayuran yang meningkatkan pengeluaran semulajadi interferon badan.

4. Campuran interferon yang dipatenkan – elemen tumbuh-tumbuhan penggalak. NutriFeron mempunyai MACH, 1 campuran interferon drpd ekstrak tumbuhan yg telah dipatenkan formula ekslusif yang mengandungi ekstrak labu, ekstrak safflower, ekstrak benih Asian Plantain dan ekstrak bunga Japanese Honeysuckl.

5. disokong oleh 4 kajian klinikal ke atas manusia- 4 kajian klinikal yang dikeluarkan mengesahkan kesihatan luarbiasa dan sokongan imunisasi hasil manfaat daripada campuran ekstrak proprietari yang ditemui di NutriFeron.

6. Formula eksklusif dilindungi oleh tiga paten - Nutriferon disokong oleh tiga paten dan hanya boleh didapati melalui Shakee dan Independent Distributor Shaklee sahaja. Formula yang unik dan berpaten ini hanya eksklusif di Shaklee.

7. Dibuat menepati piawaian kualiti yang terbaik – supplemen tambahan yang berkesan, NutriFeron telah melalui ujian sistematik yang ketat untuk keselamatan, kesucian, potensi, dan prestasinya.

Credit : Umi Nazrah dan Laila Ismail


Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh:

1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |





Saturday, August 11, 2012

Bestnye Bila Target Tercapai...Betul tak kawan-kawan...

Assalamualaikum...

Alhamdulilah....syukur...kita da berada di 10hari bulan Ramadhan yg terakhir...TAPI rasa sedih tu tetap ada...sebab berlalu nya Bulan Mulia ni yg setahun hanya sekali...semoga kita semua di berikan hidayah dan keberkatan dalam bulan mulia ini dan berterusan pada tahun depan...dan mesti ramai da yg sibuk mencar-cari persiapan raya nanti kan...saya belum buat apa pn..:)

ok jom fokus pada tajuk awal...hihih..

Mesti ada yg tertanya-tanya dan tercari product untuk turun kan berat badan kan...bulan PUASA ni ada yg ambil peluang untuk maintainkan berat badan dan ada yg terus nak diet untuk TAMPIL kelainan bila tiba hari raya nanti kan..Al-maklum la...time tu ramai kawan2 yg lama tk jumpa...sanak saudara yg jauh pn datang berkunjung kan...mesti la tu satu BONUS bila ramai yg memuju .."eh...awk da nampak lain la" tk pun..."waa....awk kurus da? apa rasiah ? diet ek" tak pn ada yg berkata "eh..makin cantik la awk sekarng"... haa tu antara pujian dan perbezaan yg kita terima...Mesti la seronok bukan....

Site ni sya cerita tentang "KURUS" / "LANGSING "  dulu ye..nti next entry kita story tentang "CANTIK" pula....

Untuk turunkan berat badan bukan mudah bg yg da lama statik berat badan tu..tp USAHA perlu ada baru HASIL nye nanti memuaskan...TAPI jangan la ambil mudah tentang product yg ada kesan sampingan ye..biarla amalan DIET SECARA SIHAT dan JANGAN langsung tk nk makan nasi la ape la kan...makan nasi dalam kuantiti sedikit dan byk kan pengambilan protien ada la elok...dan YANG pasti kurangkan pengambilan makanan BERMINYAK, MAKANAN SEGERA dan BERGORENG dan yg lain2 punca kegemukan plus punca lemak tepu terus bersarang kat badan...

sebelum next entry ...ni antara testimoni kawan2 seperjuangan saya...



"Mode Jeles!! Bila baca status cik Fauziah Chilun pagi ni...berat turun 8kg dalam 2 minggu?? mak aih jeles dengar...ehhehe....

"hujung minggu ritu naik penimbang tunjuk 49kg. biar betul cik pau... baru 2 minggu minum cinch shake. takkan dari 57kg jadi 49kg... banyak sangat tu... or anggap jerk lah penimbang ini rosak... hahaha... pi timbang kat mall yang ada masuk2 duit yang siap bleh cakap... anda adalah langsing... kot yang situ lebih tepat... hihi :)"

huhu~

NOTA: Diingatkan bahawa kesan adalah berbeza mengikut individu yer.....sbb badan kita semua kan tak sama....ada org cepat nampak kesan, ada org lambat sikit....yang penting KONSISTEN!!! "
Credit to; Yati Napi


Bestkan....Teruja tak kawan2...saya yg baca pun rasa happy untuk dia...apa yg dia amal kan adalah KONSISTEN, DISIPLIN + USAHA  dia sendiri ..apa yang anda nak kena la konsisten... Supplemental ni membantu dalam proses penurunan berat badan..TAPI yg lain nye semua dari anda....

Apa itu CINCH? meh sini tgk gambar ni..ada 3 perasa tau...


haaaa..ni dia CINCH...ada perasa VANILA, CHOC dan CAFE LATTE

Best ...dan lain-lain dan untuk penambahan lain nye anda boleh la mengambil OMEGA/ LECHITIN + HERBA-LAX + ALFALFA  ni ada lah antara yg membantu jg....saya adalah suka omega + alfalfa ngn herba-lex...ianya salah satu yang membantu dalam penyusuan saya dan menjaga kesihatan dalaman saya jg...



Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh:

1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |


Wednesday, August 8, 2012

Begitu Ramai Yg BERTANYA dan TERUJA..Apakah itu....???



Assalamualaikum....berbicara lagi...tentang "CANTIK" 

Ramai para wanita ingin kan kecantikan terserlah sedari remaja...sehingga la bergelar ibu kan...saya pun tergolong seangkatan dengannya....sebab...saya nk cantik untuk suami...luaran dan dalaman...selain vita-e, vita-c dan b-complex..keluaran TERBARU...COLLAGEN POWDER yg mana ramai da mencuba dan terus "jatuh cinta" .

Tak perlu saya berkata panjang lebar...jom kita baca apa ata mereka yg da merasai kehebatan COLLAGEN SHAKLEE ni...

COLLAGEN POWDER...



haa....tu antara nye la kan....ni kita baca pula apa yg ada pada COLLAGEN POWDER...


>>>>>8 PANDUAN MEMILIH KOLAGEN YANG BAIK<<<<<<

1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan

2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.

4.Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan

5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri

6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)

7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

8.PASTIKAN IA SELAMAT DAN TAK BERTOKSIN

credit Nurul Aula A'Akif Fadzil



Pilihan saya? Tentulah COLLAGEN POWDER dari SHAKLEE..terbukti dapat memperbaiki tekstur kulit wajah selepas menggunakan selama 8 minggu (proven with clinical studies)..





Setiap individu lain-lain penerimaan ...ada yang cepat dan ada yang perlukan masa...Insyaallah kesan seawal anda dapat rasakan sendiri ..tapi saya saran kan pada 8minggu untuk kesan yang terbaik...

~Mode : Ramai permintaan setiap product yg TERBAIK...jangan lepaskan penjimatan yang hebat berbanding cantik melalui pembedahan/ suntikan... :)



Untuk mengetahui lebih lanjut, anda boleh:

1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |