Tuesday, March 19, 2013

Cabaran Dalam Penyusuan Susu Ibu Untuk Simanja

Syukur alhamdulilah...saya dah lepas dalam tempoh penyusuan selama 2tahun untuk si manja saya...sepanjang saya dua tahun saya lalu pelbagai cabaran..dan yang paling tak boleh saya lupa saya sakit "ball palsy" time tu hanya Allah je yang tahu saya rasa dan tanggunjawab saya untuk teruskan penyusuan saya semakin uat sebab anak anak saya la kekuatan saya...sakit tu tak semua orang faham...hanya siapa yang pernah mengalami akan lauli dan rasa...dia seakan-akan "strok" kecil..cuma hanya pada bahagian muka kanan saya...3bulan menjalani tempoh baik pulih...nak menangis..tapi saya redha ..sebab saya tahu Allah saya akan saya dan keluarga saya...alhamdulilah ..Sesungguhnya Allah yang memberi sakit dan DIA lah juga memberi penyembuhan nya...

dan suami serta anak lah penguat semangat saya selama dalam tempoh itu...


Penyusuan susu ibu
Sesunggunya PENYUSUAN SUSU IBU adalah amat bermakna untuk si manja kita

Tak semua orang mampu menyusukan si manja kita dengan pelbagai cabaran kan??? tapi saya yakin..yang mama-mama di luar sana bersemangat waja juga dalam penyusuan...Betapa hebatnya dan banyak kelebihan bila kita menyusukan anak kita seihlas yang boleh...insyaallah ganjaran yang kita akan peroleh dariNYA sangat -sangat nikmat...pecayalah akan janjiNYA..

dannn...kenangan dalam dunia penyusuan ni sangat-sangat menyentuh hati kita bila kita lihat anak-anak dengan "feel" menyusu dan ragam nya kan... ^__^

Ni yang tak sabat nak preggy lagi ni..hihihih


dan inilah perkongsian saya untuk mama di luar sana...TAHAN lah dengan cabaran dalam dunia penyusuan...tiada cabaran tak best la kan.. insyaallah kita semua boleh buat yang terbaik untuk si manja kita...

Terima kasih dan big hug untuk suami dan anak tersayang...


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger