Sunday, January 27, 2013

PETUA UNTUK HILANGKAN SELSEMA DAN BATUK-BATUK???

Petua hari ini al-kisah dari BAWANG PUTIH....

Rata-rata dan kebanyakkannya ramai yg tak selesa bila FLU atau SELSEMA datang kan...apatah lagi bila si anak kecil yang terkena...pasti tak tidur lena kita dibuatnya....rimas bila cecair sentiasa mengalir turun melalui hidung tidak henti-henti. Bila membiarkan saja keadaan itu dan sudah tentu semakin kerap dan mengganggu aktiviti seharian kan...Jom mulakan dengan "Bawnag PUTIH" tak nak terus pada UBAT kan....

Caranya mudah ambil 2 ulas bawang putih mentah, hancurkan kedua-2nya sekali dengan lesung batu (sejenis alat tradisional - anda boleh gunakan pengisar dengan mencampurkan sedikit air bertapis), kemudian saya tambahkan air bertapis. Kacau hingga ia melarut, kemudian gunakan penapis dan tuang ia ke dalam gelas atau cawan. Air yang sudah dituang itu diminum segera. Memang rasa tekak sedikit pedas dan tidak menyenangkan, tapi sebenarnya air itu mengandungi unsur-unsur anti-bakteria dan anti-jangkitan yang membantu menguatkan sistem imunisasi tubuh. Saya mula rasa selesa selepas setengah jam minum air bawang putih mentah ini. Cecair tidak lagi turun meleleh melalui hidung.

Bagi yang tidak sanggup minum air bawang putih mentah, anda boleh cuba potong halus-halus kemudian letakkan di dalam roti untuk dibakar. Boleh campur sedikit gula dan butter untuk menyedapkan rasa.






Untuk Bayi pula tentu tidak meminum air bawang putih kan...cara nya mudah....bakar bawang putih selepas itu lumatkan dalam bekas kecil dan letakkan sedikit minyak masak...~baunye pasti harum~ dan sapu ke dada bayi serta belakang bayi ...insyaallah pasti memberi kesan yang sangat-sangat positif...dan NO untuk UBAT BATUK or UBAT SELSEMA...

Fungsinya sama atau lebih baik dari makan ubat selsema dan parasetamol.


 
  
Untuk cara moden dan terkini..mudah ke...dapatkan dari PRODUCT SHAKLEE iaitu GARLIC ...sama fungsi bezanya GARLIC dah diproses ...


Apa itu Garlic  dan Fungsi GARLIC????
 
Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. *

Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih. 

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 




* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegahsebarang penyakit.




 BERMINAT dan KETAHUI lebih lanjut??? Hubungi -->> detail di bawah .... ^__^




Saturday, January 26, 2013

RAMAI KINI YANG TAKUT GEMUK????

Dah GEMUK? Kuat Makan? Mahu KURANGKAN BERAT BADAN?

GEMUK DAH???    DAN  KINI DIET NK KURUS???

JANGAN terlalu fikirkan tentang GEMUK...fikirkan bagaimana nak mengatasi dan mengekalkan berat badan ideal dan cara pemakanan yg betul.. 

Jom kita dapatkan sedikit INFO dan BANTUAN untuk mengatasi masalah anda..


♥♥Dapatkan Cadangan Supplement Untuk DIET ini♥♥

[1] Herb Lax

Untuk Detox . Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

[2] Lecithin

Untuk memecahkan lemak. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

[3] Alfalfa

Untuk menyerap lebihan air dan lemak dalam badan. Ia juga melancarkan sistem penghadaman serta perkumuhan. Jadi lebih mudah lemak-lemak yang dipecah oleh lecithin tadi di buang.

[4] Add on lain nye..ESP, CINCH TEA MIX | CINCH CHOC @ LATTE @ VANILLA





Dapatkan set ini sekarang! Anda akan memperolehi juga:

1. Jadual Pengambilan Vitamin
2. Jadual Pemakanan (MEAL PLAN) Seharian
3. EBOOK Diet Sihat
4. Konsultasi PERCUMA sampai bila-bila
5. Grup EKSKLUSIF khas untuk customer



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

credit to Dazzlingmum

BERMINAT DAN HUBUNGI KAMI ????


CABARAN SERTA SOKONGAN DALAM DUNIA PENYUSUAN

Mengimbas kembali detik permulan dalam dunia penyusuan kita semua...^__^ . Mesti ada yang kes sama ka..ada yang memang kosong dari segi pengalaman...dan bila ber tanya pada mr.google....mesti semua akan tau dan dapat macam-macam pandangankan ...dan mesti kita tak tahu apa khasiat BESAR dalam penyusuan bayi kita kan...




Kenapa ramai yg memilih dalam bidang penyusuan bayi ini pada masa kini...tak kisah la ibu surirumah , ibu berkerjaya ke...tapi tetap memilih bidang penyusuan ini??? bagi ibu yang berkerjaya sudah pasti mampu untuk membeli susu formula untuk memudahkan ibu kan..TAPI tetap terus dalam penyusuan kesayangan kita??? sebab salah satu yang utamanya adalah KHASIAT SUSU IBU yang tak dan tiada tandingi apa pun...dan lebih membangakan lagi bila ada ibu-ibu yang menjadi ibu susuan atau mendermakan susu perahannya pada anak yang tak dapat penyusuan susu ibu sedari lahir....mulia dan ikhlas nya hati seorang ibu kan...bukan mudah untuk melalui semua ini...TAPI percaya la...semua nya menjadi mudah dengan mendapat sokongan keluarga terutamanya suami...

Walaupun suami hanya boleh melihat penyusuan ibu kepada anaknya...TAPI ada yang lebih bermana pengorbanan seorang suami kepada isterinya adalah memberi kan sesuatu yg terbaik untuk isteri tersayang...memberi kan kasih sayang, sokongan dan dorongan serta yang lebih penting kenalpasti keperluan isteri dari setiap segi...insyaallah ibu ceria, sihat..segalanya menjadi mudah sebabnya anak pun lagi ceria...

Buat suami...berikan la isteri sesuatu yang boleh membantu dalam penyusuan...terutamanya kesihatan dalaman dan luaran isteri...makanan lengkap untuk isteri dan anak kita..HADIAHKAN sesuatu yang isteri perlukan...bukan wang ringgit sahaja atau keperluan lain..TAPI vitamin tambahan untuk isteri tak merasa letih, penat, tak cergas, kurang ceria, kurang kalsium dan zat-zat penting isteri...sebabnya....ibu-ibu yang dalam penyusuan ni berkongsi segala zat dari ibu kepada zuriat kita...tak salah memberi walaupun hanya ESP...


Shaklee kini telah melancarkan NUTRISI PENYUSUAN BAYI ..ini adalah salah satu yang menyatakan ibu-ibu menyokong penuh vitamin ini...sehingga mana Shaklee begitu menjadi pilihan hati semua...

1/ NUTRISI LENGKAP PENYUSUAN 



2/  NUTRISI  PENYUSUAN BUDGET A


3/ NUTRISI PENYUSUAN BUDGET B



These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Untuk sebarang pertanyaan dan konsutansi anda boleh hubungi :-

1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |




Friday, January 25, 2013

CINTA YANG INDAH DAN PELBAGAI MAKNA

"CINTA" mesti ramai dan aman dulu dan kini jauh sangat maknanya....kenapa kita ada rasa "CINTA" ?

CINTA pada Allah adalah CINTA yang kekal abadi...TAPI bagi CINTA sesama manusia...akan lenyap kah apabila kita dah di panggil olehNYA???? cinta setia hingga hujung nyawa...(macam cerita terkini tv 3 pula kan ) ayat ini sering kali dapat perhatian dan ayat-ayat manis kita semua kan... 



Tafsiran CINTA anda??? semua mesti ada pendapat masing-masingkan...tinggalkan komen anda semua... jom borak ^___^


1/ Pencinta NYA (ALLAH)
2/ Pencinta alam semulajadi
3/ Pencinta bersama si dia??? ^__^



"Cinta" itu buta????  TAK ...tapi kita yang membuatkan cinta itu buta...betul tak???

Biar kita jadi HAMBA PENCINTA PADANYA (ALLAH) jangan kita jadi HAMBA ABDI cinta yang kita sendiri tak tau...

^___^ suka dengar lagu ni..."SAYA KENAL SAYANG SAYA" 



KENALI SESAMA KITA... ^__^







Wednesday, January 23, 2013

LAGI TENTANG TESTIMONIAL PRODUCT SHAKLEE

Lagi kita berjumpa...kenapa Shaklee ni lately menjadi HOT??? apa kelebihannya??? ni antara yang akan bermain kat kita semua apabila belum kenali Shaklee kan kawan-kawan...TAPI bila da kenali Shaklee terus JATUH CINTA ..malah terus JADI PENGEDAR SAH Shaklee untuk kita kongsi semua manfaat dna kelebihan dari Shaklee untuk keluarga dan sedara mara serta kawan-kawan kan...ok jom kita sambung lagi..

Salam semua .. Harini saya nak sambung testimoni saya. Sebelum ni testimoni saya tentang set Ibu mengandung. Kali ni saya cerita semasa berpantang dan sekarang ni iaitu menyusu kedua2 anak saya dengan sepenuhnya. Selepas saya bersalin saya still masih sambung set mengandung tu iaitu vit c, vitalea, vit b comp dan ostematrix. Tapi cuma tambah esp sahaja. Alhamdulillah, sepanjang saya berpantang tiada apa2 masalah. Yang pertama saya operate, yang kedua ni alhamdulillah saya normal. masih ingat lagi doctor dah suruh masuk labour room, saya cepat2 minum esp agar ada kekuatan masa nak push. alhamdulillah, 2x push sahaja. sebab 1st time kan, so tak tahu nak push macam mana. Selepas bersalin pon saya masih ada kekuatan lagi untuk berjalan ke toilet. nurse dah risau takut saya jatuh. tapi alhamdulillah masih ada kekuatan untuk berjalan sikit. Dan masa berpantang ni juga saya masih menyusukan anak pertama saya yang berumur dua tahun. Ikutkan masa anak pertama, susu saya tidak la semeriah anak kedua ni. Masa anak pertama saya tidak makan apa2 suppliment pon. Yang kedua ni baru saya makan shaklee. Saya bukannya nak mendabik dada ataupon riak sebab saya banyak susu, tapi inilah hasilnye selepas saya makan shaklee. Saya hanya ingin menkongsikan cerita saya . saya sokong dan suka sangat bila ada kawan2 saya yang baru sahaja melahirkan anak dan mahu menyusukan anak dengan susu badan sepenuhnya. saya sokong sangat . Dan memang banyak perbezaan antara masa pantang yang pertama dan yang kedua ni. Alhamdulillah sebab bila dah dua2 menyusu pon, saya tetap pump untuk simpanan bila saya dah kerja nanti. Yang paling saya suka makan shaklee ni juga sebab kulit2 gatal saya dulu dah hilang. Memang hilang. Saya berani tulis testimoni ni sebab memang ia sangat berkesan. Bersyukur sangat. Mungkin saya serasi dengan produk ini. Tu sebab saya berani memperkatakan shaklee ini hebat. Tapi tidak lupa juga kuasa Allah yang menentukan semuanya. 

* saya ada buat esp tu sebagai masker. Memang berkesan. Alhamdulillah. Jom try buat esp sebagai masker. InsyAllah kulit muka akan jadi bersih. Jerawat pon akan mengecut. "



Ni antara product Shaklee untuk para ibu. 


Kelebihan Shaklee??? banyak kawan-kawan... salah satu yang menjadi HOT ITEM tak kira la tak de OFFER pun...tapi tetap menjadi pilihan utama semua ...dan bila open je OFFER ...semua berebut macam PISANG GORENG PANAS....apa tu ??? haaaaaa..ESP la jawapan nya ..."ESP HOT ITEM dan HOT SALES " 


Ni pula PENANGAN pengguna ESP secara konsisten -->



Semua ini tepulang pada setiap individu...TAPI bagi mereka yg dah mencuba pasti TAK akan BERPALING ke PRODUCT lain selain PRODUCT SHAKLEE...

Dan yang utamanya ada lah sokongan SUAMI tercinta dan keluarga juga ...baru semuanya menjadi mudah....tu adalah keutamaan kita semua kan kawan-kawan.


BERMINAT ??? dan untuk sebarang pertanyaan dan konsutansi anda boleh hubungi :-
1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |

*** Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

TESTIMONIAL PENGGUNA SHAKLEE

Assalamualaikum....hari ni kita nak share tentang pengguna-pengguna Shaklee...dan kenapa Shaklee kini menjadi pilihan di hati para ibu ayah untuk anak tercinta dan seisi keluarga...Shaklee ni best sebab dari alam semulajadi dan apa yang kita semua tahu Shaklee sangat-sangat pentingkan kualiti product nya...apatah lagi yang melibatkan kita semua kan...

Jom baca -->>

 " ‎[Testimonial Set Mengandung]

Ini pengalaman saya sendiri mengamalkan set mengandung sepanjang 4 bulan lebih ni...Apa bezanya pengalaman mengandung kali ni berbanding dengan yg first?
1.Berat badan saya naik dengan terkawal..dah 4 bulan lebih berat saya baru naik dalam 3.5kg..
2.Muka pon tak nampak kembang sangat...sampai mak mertua pon tegur semalam.."tak naik sangat ye mengandung kali ni" hehe..even saya naik lrt pon orang boleh buat xtau je sbb tak nampak saya mengandung (kesian jugala sbb kene berdiri).
3.Simpul mengkarung alhamdulillah tak pernah lagi datang menyinggah di kaki..sebelum ni almost every day sejak 5 bulan, wajib kene...saya tak minum susu lansung kali ni...memang bergantung 100% pada ostematrix.
4. Muka saya lebih berseri-seri, kata mereka nampak glowing..sampai ramai yg buat spekulasi, anak laki agaknya..tak pon mesti sbb minum ESP walaupon saya belum lagi amalkan ESP..(Plan masuk 6 bulan baru nak amalkan...) " 




Selain untuk ibu-ibu mengandung...Shaklee kini telah memperkenalkan untuk NUTRISI PENYUSUAN BAYI...Kenapa??? Salah satu sebab adalak kerana ramai pengguna Shaklee percaya apap yang mereka amalan sedari MENGANDUNG --> BERSALIN --> BERPANTANG --> PENYUSUAN sangat-sangat memberi kesan pada mereka...begitu juga kita semua...




Best kan??? mau tak best...KHASIAT yg ada pada apa yang kita amalkan sangat-sangat TERBAIK...Rugi sangat bila kita tak mulakan menjaga pemakanan sedari sekarang ..vitamin Shaklee ni memang kesukaan ramai masa kini..ANDA da??? JANGAN lepaskan PELUANG sedari sihat ni...nanti kita akan sambung banyak lagi tentang kepuasan hati pengguna Shaklee.


BERMINAT dan DAPATKAN info TERKINI dari -->

1. LIKE fanpage  | FirsChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb | Linz Shopee  |
3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |


Monday, January 14, 2013

TIPS UNTUK TIDURKAN BAYI DENGAN BETUL

Tip Untuk Tidurkan Bayi Dengan Betul




Beberapa tip yang boleh anda cuba untuk menidurkan bayi. Mungkin selepas ini bayi anda tidak perlukan buaian lagi :)

* Riba bayi
Ini sesuai untuk bayi yang masih kecil agar dapat keselesaan serta lena dalam tidur. Sambil menggerakkan paha anda serta mengusap lembut kepala mereka dapat melekakan mereka untuk tidur. Dalam masa yang sama bayi tidak boleh dipaksa jika mereka belum bersedia atau belum selesa untuk tidur.

* Dodoikan anak
Dengan memeluk erat akan memberikan keselesaan kepada bayi apabila berada didalam dakapan anda. Dalam masa yang sama ia akan terjaga bila anda meletakkan mereka sebelum mereka benar-benar lena.

* Dukung Pada Bahu
Dukung bayi anda di bahu sambil menggerakkan badan serta menepuk-nepuk lembut belakang bayi agar mereka bertambah selesa.

* Dukung Muka Ke Bawah
Cara begini akan memberi keselesaan pada bayi terutamanya bayi yang mengalami masalah kembung perut. Dengan mengurut perlahan-lahan dari atas ke bawah.

* Tepuk Bayi
Ini lebih sesuai apabila bayi akan berasa selesa apabila anda dengan diri mereka dekat. Anak-anda akan merasakan selamat bila mereka ada benar-benar dalam dakapan anda. Peluk anak anda dan tepuk secara beirama.

* Makanan Awal
Adakalanya apabila bayi lapar akan membuatkan mereka sukar untuk melelapkan mata. Oleh itu sebelum anda menidurkan mereka pastikan anak anda dalam keadaan kenyang. Selain minum susu anda boleh menyuapkan mereka makanan mengikut kesesuaian dan rehatkan mereka sebelum tidur.

* Urutan Pada Bayi
Urutan diseluruh badan bayi termasuk tangan, kaki. Lakukan urutan selama lakukan selama lima minit sebelum bayi tidur agar dapat memberi keselesaan pada bayi.

Kelebihan ESP Shaklee Berbanding Produk Lain?

Apa yang menyebabkan ramai orang kini melihat Kelebihan ESP Shaklee berbanding produk lain?

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP Shaklee menyediakan 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia. Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP Shaklee adalah rendah lemak dan bebas laktosa serta bebas kolesterol.

ESP Shaklee:

  • Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
  • Mengandungi protein soya yang sangat membantu mengurangkan kolesterol.
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. Kajian menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
  • Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP), di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


Milk Booster
Kelebihan ESP Shaklee


Manfaat Kebaikan ESP Shaklee

Energizing Soy Protein (ESP) dari Shaklee telah diiktiraf di seluruh dunia dengan menjalankan kajian klinikal yang paling banyak ke atas produk dan protein kualiti tinggi yang diperbuat daripada tumbuh-tumbuhan. Ia mengandungi hanya kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang diproses di bawah suhu rendah. Selain itu, setiap 1kg ESP Shaklee berasal dari 30kg kacang soya dan ia adalah "booster" tenaga segera yang boleh bertahan selama berjam-jam.
Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan sembilan asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atau muda.
Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, tiada kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

Faedah ESP Shaklee Termasuklah:

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka dan menghilangkan parut.
Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki – genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.
"Milk Booster" Untuk Ibu Menyusu – Susu ibu lebih cepat dihasilkan dan semakin banyak. Susu menjadi lemak berkrim, sangat digemari oleh bayi anda dan mudah kenyang serta kurang meragam.
Membantu Menghilangkan "Stretch Mark" Sewaktu Mengandung – ESP Shaklee bertindak memperbaharui sel-sel kulit dan menghasilkan kulit baru yang lebih cantik dan tegang.
Mengurangkan Alahan Ibu Hamil (Morning Sickness)
Membantu Menurunkan Berat Badan
Meningkatkan Kesuburan
...dan banyak lagi! 


JANGAN TERLEPAS KELEBIHAN ESP SHAKLEE YANG BESTTTTTTTTTT....


Soalan Lazim ESP Shaklee:
1. ESP Shaklee Perisa Apa?
ESP Shaklee berperasa Vanila, tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna mahupun pengawet.

2. Boleh Minum Dengan Apa?
Boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan minuman kegemaran, rasanya pun sedap.

3. Bagaimana Cara Minum ESP Shaklee?
Bancuh satu sudu ESP Shaklee dengan satu gelas air suam atau sejuk (JANGAN guna air panas), kacau atau shakehingga sebati, minum.

4. Selain Minum, Apa Lagi Boleh Dibuat Dengan ESP Shaklee?
ESP Shaklee boleh dibuat masker dengan mencampurkan ESP Shaklee dengan yogurt.

5. Ada Pantang Tak?
ESP Shaklee tidak boleh diambil bersama minuman berkafein dan teh, sila jarakkan masa pengambilan antara keduanya.

6. Satu Bekas 850g Tahan Berapa Lama?
Penggunaan normal biasanya tahan dua bulan.

7. Apakah Sukatan Harian ESP Shaklee Untuk Dewasa?
Sekali sehari sudah mencukupi untuk penjimatan, boleh ditambah kepada dua atau tiga kali mengikut keperluan individu.

8. Bolehkah Diminum Oleh Kanak-Kanak?
ESP Shaklee sangat sesuai untuk tumbesaran kanak-kanak yang sempurna.

9.Bagaimana Pula Dengan Orang Tua, Ibu Hamil, Ibu Menyusu, Bayi?
Sangat sesuai untuk semua peringkat umur, tidak digalakkan untuk bayi di bawah 12 bulan. Juga sesuai untuk alergik atau alahan.

10. Saya Ada Gastrik, Bolehkah Minum ESP Shaklee?
Sangat bagus dalam membantu menyembuhkan gastrik. ESP Shaklee juga boleh memberi kekenyangan dengan cara yang paling selesa, sesuai untuk diet menguruskan badan.
11. Selepas Pembedahan, Dalam Tempoh Berpantang, Gout, Diabetes (Kencing Manis)?
Juga boleh minum tanpa sebarang masalah.



Dapatkan dengan SEGERA HOT ITEM ini---- Boleh TERUS hubungi;

1. LIKE fanpage  | Kedai Vitamin  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |

4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |



Tuesday, January 8, 2013

KELEBIHAN ADVANCE JOINT TABLET HEALTH SHAKLEE

PROMOSI bulan JANUARY 2013 -->> Advanced Joint Health Tablet <<--- br="br">
Kenapa AJHT menjadi pilihan??? Salah satu sebab adalah AJHT Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan DAN.....

Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendisendi.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.



KELEBIHAN ADVANCE JOINT TABLET HEALTH 

1. Menyokong Keselesaan Sendi
Ekstrak Boswellia – Menghalang pembentukanbahan kimia dari menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi. Bahan aktif Ekstrak Boswellia ini adalah Asid Boswelik - yang mana berfungsi sebagai anti radang semulajadi/

2.  Bertindak Sebagai Kusyen
Ekstrak Jagung adalah antara yg membekalkan sumber glukosamina- yang mana berfungsi untuk sokongan kusyen sendi dan memelihara tulang rawan. Glukosamina merupakan kompenen utama membina tulang rawan dan lendir bagi melicinkan sendi-sendi dalam badan.

3.   Memelihara Tisu Penyambung yang Sihat
Zink, tembaga mangan dan Vita-c merupakan nutrien untuk kolagen dan kompenen tisu pemyambung yg lain - dan antara kekuatan serta struktur terhadap sendi.


SANGAT SESUAI KEPADA MEREKA YG MENGALAMI MASALAH SAKIT SENDI, LENGUH-LENGUH DAN SAKIT BADAN.




TIADA PILIHAN TERBAIK selain PRODUCT SHAKLEE



BERMINAT??? Boleh TERUS hubungi --->>>



1. LIKE fanpage  | FirsChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |

SAKIT SENDI??? SAKIT BADAN DAN TULANG???

Tahukan kita apa itu sakit SENDI??? apakah puncanya??? kenapadan bagaimana untuk merawat dan mecegah sakit sendi ini??? jom kita bincangkan dan kenali dengan lebih lanjut...



Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi.
Golongan yang berisiko tinggi untuk mendapat penyakit Osteoartritis:
  1. Golongan tuadan sudah berumur
  2. Golongan obesiti
  3. Sukan yang menyebabkan impak yang berulang dan memerlukan pergerakan pantas seperti bola sepak
  4. Mengangkat barang-barang yang berat.
  5. Lemah otot paha (quadriceps)
  6. Abnormal tibial rotation
Original dari ilovislam 
JANGAN BIARKAN SAKIT SENDI ini menganggu pergerakkan orang tersayang kita...kecil pelaburan nya...BESAR manfaatnya....SEMPENA promosi JANUARY 2013 ini...hadiahkan pada orang tersayang kita...pasti senyuman ikhlas dari orang kesayangan kita membuatkan kita merasa lega dan puashati.






Berminat boleh hubungi ----


1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |

Monday, January 7, 2013

GABUNGAN PRODUCT SHAKLEE UNTUK BERSALIN??? BERPANTANG? PENYUSUAN???


Bercerita tentang BERPANTANG??? Cari kelainan utk BERPANTANG kali ini???


set ibu semasa berpantang shaklee


Bila hendak menimang cahayamata, perkara yang pasti terlintas di fikiran ibu-ibu pastinya adalah set bersalin kan? Atau dengan kata lain set berpantang. Macam-macam jenis yang ada di pasaran, ada jamu, ada vitamin, macam-macam jenama lah. Mana satu idaman hati ibu-ibu masa kini??? Anak yg ada kuning @ juandis TAK dibernarkan untuk berpantang dgn jamu atau yg herba-herba atau sesuatu yg panas untuk bayi...TAPI kelainan dari Shaklee product.

Kalau di Shaklee kita ada cadangan supplement yang bagus untuk ibu semasa pantang. Yang pastinya vitamin adalah semulajadi, baik untuk ibu dan juga baik untuk bayi kerana ia tidak mengganggu perut bayi dan selamat untuk ibu dan bayi yg ada juandis @ kuning...


DAN ratarata serta kebanyakkan ibu-ibu masa kini lebih mengenali Shaklee ..mau tak nya..JIMAT 3in1 pula tu....

Apa keistimewaan cadangan set berpantang Shaklee?

1. Membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka kerana adanya zink dalam set ini. Selain mempercepatkan proses penyembuhan luka, ia membantu mengurangkan rambut gugur yang lazimnya dialami oleh ibu dalam pantang.

2. Adanya alfalfa sebagai medium pelawasan semulajadi kerana ianya kaya dengan fiber. Bukan sahaja membantu pembuangan yang lebih mudah malah ianya adalah sebagai galagtague iaitu sebagai penggalak susu. Secara tidak langsung boleh membantu penghasilan susu badan yang lebih lancar.

3. Adanya Vitamin C yang berfungsi memulihkan sel-sel badan, memberikan seri pada wajah si ibu (bukan susuk tau heehe) yang pucat dan kurang berseri semasa dalam pantang.Kandungan Vitamin C memainkan peranan penting dalam penghasilan kolagen yang dikenali boleh menganjalkan kulit.

4. Adanya B Complex yang membantu menghindarkan stress pada ibu dalam pantang. Jangan sampai kita mengalami gila meroyan pulak dalam masa berpantang ini.

5. Adanya Vitalea yang berfungsi sebagai multivitamin kepada ibu. Ibu berpantang akan rasa lebih bertenaga dalam menguruskan anak. Faham-faham sahaja lah cabaran berpantang memerlukan ibu cergas dan sihat.



ADD ON dengan

6. Dengan 
ESP dapat membekalkan tenaga, rasa kenyang, elakkan perut kosong seawal pagi dan tengah malam,
Menyubukan kesihatan kulit untuk lebih anjal dan gebu, rambut, kuku dan otot, serta buat muka kelihatan fresh dan glowing2....
Penting untuk kanak-kanak, ibu menyusukan anak dan mereka yg sedang pulih dari sakit (bersalin normal / operation )

7. Dengan OSTEMATRIK pula dapat mengekalkan tekanan darah normal, menolong pengecutan otot dan saraf dalam masa sama, mengurangkan symptom PMS seperti kembung, kejang, bengkak air , baran dan kemurungan.





Gabungan Product Shaklee 3in1


Rugi bilamana ramai yg TAK tahu akan kelebihan Shaklee ni...DAPATKAN dengan menghubungi ???


1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)
2. PM saya di fb | Linz Shopee  |
3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |