Thursday, February 21, 2013

KURUS dengan DIET COKE DAN SAYUR-SAYURAN ???


Haa....diet dengan coke??? biar betul??? kan coke tu minuman bergas??? Nak tahu lebih lanjut..jom baca sehngga habis tau...


4. Diet Coke atau Coke Light

Apa dia? Minuman “diet” keluaran syarkit Coka Cola.
Kelebihan? Berbeza dengan minuman bergas yang lain, minuman Diet Coke tidak mengandungi gula langsung. Ia diganti dengan aspartame (pemanis tiruan atau artifial sweetener).


Tidak menggemukkan? Kalori Coke Diet tu memang kosong (kalau ada pun cuma dalam 1kcal sahaja) kalori. Jadi dari segi kalori dan pengawalan berat badan memang tidak menjadi issue dan boleh diminum. Aspartame dikatakan ada kesan negatif jangka masa panjang seperti masalah kidney (pundi kencing) dan meningkatkan kebarangkalian anda dijangkiti kanser. Akhirnya pilihan diri anda sebagai pengguna.




Tonton video YouTube: Diet Coke – Bagus ke tidak?




5. Sayur-sayuran

Apa dia? Well tak perlu cerita banyak kot. Sawi, timun, lobak merah, asparagus, brokoli, salad, jamu etc semua dalam kategori makanan sayur-sayuran.
Kelebihan? Kalori rendah (sangat rendah), serat tinggi dan sayur-sayuran kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral.


Tidak menggemukkan? Tidak! Sayur-sayuranlah satu-satu makanan yang anda boleh makan tidak kira kuantiti dan ia tidak akan menggemukkan. Kenapa? Kerana kalori sayur-sayuran sangat rendah (termasuk serat) dan oleh kerana serat tidak boleh diserap/hadam, kalori-kalori itu akan dibuang semula. So makanlah sayur-sayuran tapi ingat, ia bukan sumber tenaga yang baik. Jadi kalau makan salad kosong, itu bukanlah pilihan yang baik bagi saya kerana ia tidak mengandungi tenaga yang anda perlukan untuk aktiviti harian dan tingkatkan metabolisme.



Sayur-sayuranlah satu-satu makanan yang anda boleh makan tidak kira kuantiti dan ia tidak akan menggemukkan…



JANGAN LUPA DAPATKAN SET DIET SHAKLEE (SHAPE-P SHAKLEE) BAGI ANDA YANG NAK TURUNKAN BERAT BADAN SECARA SIHAT DAN PELBAGAI KHASIAT YANG AKAN DIPEROLEHI SELAIN KURUS.. CANTIK..KULIT CERAH GEBU DAN ANJAL SERTA ANGGUN..




BERMINAT dan KETAHUI lebih LANJUT????
 
Untuk sebarang pertanyaan dan konsutansi anda boleh hubungi :-
1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |


 
Credit to. kelvinzahri.com
 


No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger