Saturday, February 23, 2013

CANTIK IDAMAN SEMUA??? BETUL KE?


Cantik??? kenapa semua penting kan cantik??? betul ke lelaki zaman sekarang ni pentingkan cantik dari hati budi dalaman seseorang yang bergelar wanita??

Ayat ni dipetik dari satu blog ..hasil pencarian bersama mr.google...


"kajian pernah dibuat ke atas ramai respondent tentang apakah kriteria yang dilihat oleh lelaki dan perempuan dalam memilih pasangan. majoriti lelaki memilih kecantikan sebagai kriteria pertama dan majoriti wanita memilih kewangan/harta sebagai kriteria utama. kajian ini adalah kajian di amerika dan saya andaikan inilah kriteria yang diambil oleh kebanyakkan org di dunia.
di sini saya ingin fokuskan kepada kecantikan. kecantikan memang satu kebahagiaan bagi lelaki. semakin cantik seseoranag itu, semakin dia mendekati nilai kewanitaan dari segi kaca mata kasar. keinginan lelaki kepada kecantikan bukan satu perkara baru. ia adalah nafsu yang sudah bertapak sejak zaman pembunuhan qabil terhadap habil lagi kerana dengki melihat saudaranya mendapat pasangan yang cantik."

Petikan : baitulmuslim



Pada pendapat pembaca semua apakah menjadi pilihan lelaki masa kini???

1/ HARTA???
2/ PARAS RUPA??? CANTIK??
3/ BUDI BICARA??? HATI BUDI???

Rasanya mana satu menjadi RANTING tertinggi????

1/ Cantik??? boleh kita usahakan untuk menampak kan ia cantik semulajadi atau sebaliknya..

2/ Harta??? boelh je kumpul harta dunia ni banyak mana kita nak..secara dari keluarga mahupun hasil sendiri...

3/ Busi Bicara @ Hati budi??? Tak boleh di beli dengan duit @ harta yang ada, tak boleh juga di nilai dari kecantikan sahaja....

ni pandangan sesama saya dan kawan-kawan...PENDAPAT anda???






No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger