Friday, April 26, 2013

Set Penyusuan Shaklee : Antara Kelebihan Shaklee Berbanding "Milk Booster " Biasa

Kini ramai mengenali  SET PENYUSUAN SHAKLEE Antara Kelebihan Shaklee Berbanding "Milk Booster " Biasa...Sebab tu ramai yang "REPEAT ORDER"  dan antara penyebabnya kerana banyak extra bila konsisten secara berterusan dan jimat serta berbaloi pula tu..

Seperti yang kita tahu para ibu menyusukan anak memerlukan LEBIH BANYAK nutrisi dan vitamin ketika menyusukan berbanding wanita normal dan juga wanita mengandung. Sudah tentu milk booster seperti air longan kering atau air soya biasa tidak akan dapat memberikan atau membekalkan keperluan seperti di atas.

Ketika menyusukan anak, kalsium, protein dan kalori adalah amat diperlukan oleh ibu. Begitu juga dengan vitamin lain seperti b complex yang berperanan sebagai anti-stress dan lain-lain lagi.

Cuba rengungkan sekejap, apakah kandungan nutrisi dan vitamin yang ada pada air longan kering atau soya biasa atau alfalfa. Ya mereka adalah milk booster yang baik, tetapi hanya membekalkan hanya satu ciri kandungan nutrisi. Seperti longan kering, hanya membekalkan kalori, soya pula memberikan protein dan alfalfa memiliki kalsium yang tinggi. Berbeza dengan Set Penyusuan Shaklee yang lengkap dengan semua keperluan vitamin dan nutrisi bagi ibu yang menyusukan.

Antara dugaan besar yang kerap melanda ibu-ibu menyusu sehingga susu berkurangan atau mulai kering adalah STRESS. Penyebab utama stress adalah disebabkan kurangnya vitamin dan nutrisi fizikal dan rohani. Vitamin dan nutrisi fizikal adalah zat dari makanan dan vitamin dan nutrisi rohani adalah doa, zikir dan perkara yang dilakukan untuk berada dekat dengan Allah.

Ibulah yang memikul tanggungjawab utama dalam menyusukan anak, ibulah juga yang perlu berusaha dengan gigih untuk memberikan yang terbaik kepada bayinya, jadi sudah semestinya la ibu sendir perlukan zat dan nutrisi yang terbaik dan dari pemakanan nutrisi yang cukup dan seimbang, bayi juga turun menerima apa yang kita amalkan dan minum setiap hari..
 


Milk Booster
Set Penyusuan Shaklee
Walaupun ada yang mengatakan dia tak perlu nutrisi lain selain menjaga pemakanan nya seharian..tapi sedarkah kita bahawa adakalanya kita tak penuhi piramid makana tu setiapa hari dalam seharian kita menjaga pemakanan..adakalanya kita tak makan buahan tu semua, dan betul ke cara pemakanan kita seharian tu dengan zat-zat ynag kita perlukan untuk berkongsi makan dengn bayi kita. Lebih memburukkan lagi bila tubuh kita sendiri menjadi penghalang kepada nutrisi dan zat yang akan diserap, diantara sebabnya tidak mengawal pemakanan, pengambilan makanan rapu, minum kafein berlebihan, stress dan lain-lain lagi.
Jadi tidak menjadi masalah seandainya kita berkorba sedikit untuk diri kita dan bayi tercinta sepanjang tempoh penyusuan dan untuk menjaga kesihatan diri ibu sendir...ibu sihat anak pun terjaga dengna sempurna kan...dan Set Penyusuan Shaklee ini memberikan nutrisi dan vitamin yang lengkap dalam bentuk yang 'pekat', oleh itu tubuh kita akan menikmati segala kebaikan yang ada padanya. JOM SIHAT BERSAMA KELUARGA

Sebarang PERTANYAAN dna TEMPAHAN boleh HUBUNGI ;

1. LIKE fanpage  | Kedai Vitamin  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |


Sharing is caring wif 



No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger