‘Subur’ dari segi hubungan intim tidak semestinya difokuskan kepada wanita sahaja. Lelaki juga perlu memiliki kesuburan yang tinggi untuk mendapatkan zuriat yang sihat dan cepat. Anda perlu ketahui cara untuk meningkatkan kesuburan sperma, agar penantian untuk mendapatkan zuriat tidak terlalu lama.
Anda menginginkan sperma yang subur dan aktif, teruskan membaca dan praktikkan dalam kehidupan seharian, bermula dari sekarang. Cubalah!
1. Ambil Vitamin C dan E serta herba
Vitamin C dan E dapat membantu sperma menjadi kuat untuk berenang dan bergerak, seterusnya memberi peluang yang tinggi untuk mendapat zuriat. Selain itu, herba Maca, Ginkgo Biloba, Muira Puama, dan Horny Goat Weed juga dapat meningkatkan kesuburan sperma anda.
2. Makanan yang tinggi kandungan zat besi
Tiram mempunyai kandungan zat besi yang tinggi dalam kategori makanan laut. Untuk peningkatan kesuburan sperma yang berpanjangan, perbanyakkan memakan daging kambing, lembu, kekacang, marjerin dari bunga matahari dan tomato.
3. Minum air mineral
Elakkan tubuh dari terhidrat, yang menjadikan sel dalam badan kering dan tidak subur. 6 gelas air sehari perlu diminum agar pengaktifan sel sperma ditingkatkan.
4. Lakukan senaman kegel (alat sulit)
Senaman kegel perlu dilakukan selalu agar alat sulit anda sentiasa berada dalam keadaan baik dan aktif! Semasa membuang air kecil, cuba hentikan atau lambatkan aliran air kencing. Apabila anda boleh memperlahankan atau menghentikan aliran air kencing, maka anda sebenarnya berjaya mengenal pasti kedudukan otot kegel tersebut, kerana untuk menghentikan aliran air kencing, kita perlu menarik otot di bawah bahagian kelengkang. Itulah sebenarnya otot Kegel.
Dalam keadaan sedang duduk, tarik atau kecutkan otot kegel dalam lima kiraan secara perlahan. Kemudian, lepaskan semula otot tersebut juga dalam lima kiraan secara perlahan. Ulangi lagi sebanyak 10 kali. Lakukan senaman sedemikian sebanyak tiga kali sehari. Setelah beberapa hari, ubah cara latihan dengan melakukan senaman tersebut dalam pelbagai kedudukan seperti berdiri, berbaring bahkan semasa semua kedudukan di dalam solat. Latihan sedemikan harus diteruskan dari masa ke semasa. Dengan senaman sedemikian, bukan sahaja dapat membantu mengurangkan masalah kencing tidak lawas bahkan meningkatkan lagi kemampuan alat sulit anda.
5. Aktif melakukan hubungan intim
Hubungan intim bersama pasangan sebenarnya dapat meningkatkan kualiti sperma yang dihasilkan. Selain meningkatkan kemampuan untuk memiliki zuriat, tubuh badan juga akan menjadi sihat.
6. Bersenam
Senaman larian atau berjoging dapat meningkatkan kualiti penghasilan sperma di samping pengaliran darah yang lancar ke bahagian zakar. Seterusnya, testosteron akan menghasilkan sel sperma yang banyak di kala itu!
Selain mencuba tip di atas, anda juga perlu sentiasa berusaha untuk memiliki zuriat yang diidamkan. Usah gusar dan putus asa sekiranya anda lambat memiliki cahaya mata. Ini kerana, kurniaan Tuhan yang diberikan mempunyai hikmah disebaliknya. Teruskan usaha, anda pasti akan berjaya.
Info Tambahan :
Sel sperma yang subur akan bertahan selama 24 hingga 36 jam untuk sekali pancutan. Seterusnya, ia akan dikitar semula dan sel sperma yang baru akan matang dalam tempoh 24 hingga 36 jam yang seterusnya!

Antara yg disyorkan adalah VITAMIN-C dan VITAMIN-E kan...penjagaan makanan seimbang juga sngt diperlukan...

boleh klik gambar untuk mengetahui setiap kelebihan pada Vitamin-E dan Vitamin C yang sudah semestinya dari alam semulajadi serta TERBUKTI klinikal nya. Selain itu...GLA juga adalah salah satu vitamin yg membantu serta menjaga kesihatan dalaman wanita... 


Berminat dalam keluarga kami??? boleh hubungi saya di sini :-

Maklumat lanjut boleh ke sini....
1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |dinzlin@ymail.com ||