Saturday, April 6, 2013

5 Tips Penyusuan Susu Ibu

Nak dapatakan Tips Penyusuan Susu Ibu ini sangat mudah dan boleh para ibu lakukan sendiri,lain.Tapi bagi mereka yang kurang faham apatah lagi bagi mereka yang berada dalam lingkungan yang TIDAK menyokong penyusuan susu ibu ini agak rumit juga.

Akan tetapi penyusuan susu ibu akan menjadi MUDAH seandainya kita sentiasa mencari ilmu dalam dunia penyusuan serta tekad san azam yang kuat..insyaallah ..semuanya menjadi mudah...

Cabaran penyusuan ni akan bertambah bila ibu memasuki alam pekerjaan setelah dua dan tiga bulan bercuti..betul tak???  dan sekali lagi menjadi cabaran bila orang sekeliling kita dan orang terdekat kita tidak memahami kehendak kita yang hendak menyusui anak sehingga berusia dua tahun dan mengambil jalan mudah dengan mengsyorkan susu formula..

Kelebihan ESP Shaklee
Kelebihan ESP Shaklee


Bagi ibu yang TABAH dan KUAT..dengan cabaran dalam dunia penyusuan TAHNIAH dari kami untuk ibu-ibu yang BERJAYA menepis cabaran itu...

Ada 5 Tips Penyusuan Susu Ibu untuk mengembalikan susu ibu Bertambah meriah..

1. Kurangkan tahap Stress ibu.

Stress ni adalah punca dan penyebab hormon yang menghasilkan susu "tertekan". Bukan ibu je tertekan malah "kilang" susu ibu juga tertekan ..

2. Menjaga Pemakanan

Bagi ibu yang dalam penyusuan ni banyak kelebihannya..slah satu boleh jaga badan, maintain kan berat badan.
Kurangkan pengambilan kafien, makana segera, dan makanan yang mempunyai garam yang tinggi. dan PERBANYAK kan pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan..

3. Minum Air Masak yang Mencukupi

Pengambilan air yang mencukupi SANGAT penting, walaupun tidak menyusukan anak. Sekurang-kurangnya 8gelas adalah "WAJIB" bagi memastikan kesihatan ibu berada dalam keadaan optimum.

4. Membuat Urutan Payudara

Teknik mengurut payudara dengan lembut semasa mandi adalah salah satu aktiviti yang menyenangkan, dan ia juga menghadirkan stimulasi tanpa memerlukan bayi dan pam bersama ibu.
Lakukan secara perlahan-lahan, sekadar mengosok tanpa perlu menekan dengan kuat.

5. Mengepam dengan lebih kerap.

Apabila ibu berada di rumah, carilah masa yang susuai untuk mengepam bagi menerbitkan stimulasi semasa bayi tidak "bergantung" di payudara ibu. Ataupun mengambil langkah seca power pumping dengan mengepam serentak sambil menyusukan bayi.



Sebarang PERTANYAAN dna TEMPAHAN boleh HUBUNGI

1. LIKE fanpage  | Kedai Vitamin  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease..


Cari info di; susuibu.com

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger