Monday, August 20, 2012

Apakah Itu VITAMIN-E Complex Shaklee

Assalamualaikum...

Vitamin-E apakah itu?? @ "Vitamin Cinta"
Sejenis anti-oksidan kuat yg boleh larut dalam lemak di mana ia menyokong kesihatan jantung, otak dan prostat di samping meningkatkan fungsi peparu, kolon dan keimunan. dannn satu kajian yg dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Tufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin-E berupaya meningkatkan fungsi keimunan pada warga tua.

Menarik bukan....

Dan..sudah semestinya vitamin-E Shaklee berbeza dgn vitamin-e yg lain.. BEZANYA :-

Vitamin-E Shaklee = 400IU, Vitamin E juga terdiri dari 8 komponen dalam 2 kelas utama : tocopherols dan tocotrinols yang terdiri dari komponen2, alpha, beta, gamma dan delta. Vitamin E yang lengkap sepatutnya mengandungi kesemua 8 komponen tersebut. Alpha tocopherols adalah komponen yang paling aktif, malah IU dikira berdasarla alpha-tocopherols.


Satu kajian yang dijalankan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 mendapati bahawa pengambilan vitamin E dalam jangka masa panjang dapat mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok.



Manfaat Utama Vitamin-E


* Melindungi jantung -
 Pengambilan harian  vitamin-e untuk jantung yg sihat; melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid; meningkatkan koleterol HDL; mengurangkan tekanan darah; menghalang platelet darah melekat kedinding arteri; menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung DLL.

* Meningkatkan Kemampuan Reproduktif
Kajian 1924, mendapati Vitamin-E mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Untuk para lelaki pengambilan yg konsisten mampu meningkatkan kiraan sperma mereka.
 (untuk kesuburan)

* Anti-Penuaan -
 1kapsul membantu melambatakan penuaan, megurangkan kedut, garis halus, parut, akne dan bintik penuaan. Juga mampu memulihkan tekstur kulit dan ton muka, dada dan otot peha.

* Anti-Oksidan yg kuat
Beresan dan mampu melawan kanser, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau melambatkan pertumbuhan tumor, mengurangkan kerosakan akibat radikal bebas. Juga memperbaiki masalah oksidasi - katarak dan masalah penghilatan.

* Kelestarian Tenaga
Meningkatkan kelestarian sesual dan tenaga dengan membekalkan oksigen yg lebih.

* Memperbaiki Arthritis
Meningkatkan keanjalan salur darah, memperbaiki kitaran darah, merawat bahu kejang, pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

*Menghalang keguguran
Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopous serta hot flush. Ujian klinikal - dalam menghalang kematian janin @ keguguran.

*Memperbaiki Parut
Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut...(yg ni mmg best)


Yg ni sebahagian fungsi dak kelebihan yag ada pada vitamin-E Shaklee...hnya 1 vitamin terdapat banyak fungsi...yg ni mau orang tk "jatuh cinta" dengan vitamin shaklee.

Sebab dikatakan "vitamin-cinta" sebab tambahan Se dan vitamin-E boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan perlindungan, terutamanya pada motilitas sperma...




Maklumat lanjut boleh ke sini....
1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |

    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |



















No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger