Saturday, July 28, 2012

Renungan saya untuk seketika

Assalamualaikum..da beberapa hari kita di bulan ramadhan...alhamdullilah...syukur dgn rahmatnye...kita masih bernafas dan berpuasa pada tahun ini..

Teringat family yg ada di kampung..rindu rasanya...raya nanti baru akan berjumpa..tp adik lelaki seorang dan abg tk blik raya tahun ini..masing2 dgn family sendiri...rasanya hampir 2tahun saya dan adik tak jumpa..time saya balik ke kg, adik tk blik dan bgtu sebaliknya...abg? rasanya sejak abg kahwin, abg tk pernah beraya kat kampung sendiri bersama2 kami..dari saya bujang sehinggala sekarang..pernah beli time tu raya ke-2 tahun 2006 bulan okt, arwah ayah pergi untuk selamanya..dan tahun tu juga saya beru mula bekerja dan belikn arawah ayah kain pelikat untuk hari raya tahun tu, sebab kerja tetap belum ada dan saya hanya bekerja di kedai biasa, janji halal dgn gj rm500 bykkn seorng graduan bekerja sebagai jurujual dgn gj yg amat rendah kl pula tu..tp saya tetap nk kn sebab tk nk myusahkn abg yg dah berkeluarga.tp sebelum saya sempat beri kat ayah, ayah tiba2 pengsan pada puasa ke 28 dan pergi pada raya petama..betapa saya rasa sngt tekilan sebab tk sempat menatap ayah buat kali terakhir...sngt terkilan, tp ttp berdoa untuk arwah ayah, sbb menberi byk ilmu untuk kami adik beradik..terima kasih ayah, saya sentiasa sedekahkn ayat2 suci al-quran dan al-fatihah untuk ayah...dan....


pada tahun 2010 sepanjang bulan puasa, arwah kakak pl sakit dan sentiasa mendapat rawatan di hospital...time tu saya tk dapat balik sebab alahan yg teruk, hanya doa saya iringi kat arwah kakak pada masa itu...kakak sakit thalasimia, yg memerlukan rawatan yg rapi, tiap bulan tambah darah..sian sngt dkt kakak,sepanjng hayatnya dia tk dapat merasai sihat, ada masa mesti sakit, tapi kakak seorang yg tabah...dia sentiasa kelihatan aktif dan cergas, melainkan lwvel darah kakak terlalu rendah..sememangnya doktor menyuruh kami bersiap sedia sebarang kemungkinan sebab pesakit thalasmoa tiada ubatnya melainkan sedari awal menjalani transplant tulang belakang, tapi mami tk nk saya ambil risiko sbb saya hanya seorang shaja lagi anak perempuan mami yg sihat, yg lain nya semua lelaki...selama hampir sebulan lbh arwah di hospital, seminggu selepas syawal kakak kembali kerahmatullah...dan pada masa tu memang saya, suami dan abg serta kakak ipar tk dapt terus pulang ke kampung, sebab tiket semua sold out, ada pn pada keesokkn harinya...dan sampai ke kg, selepas asar, arwah kakak telahpn selamat dikebumikan...dan hanya doa dapat kami berikan...rasa sedih sbb tk sempatnk berborak2 dgn arwah jg...semoga mereka tenang disana...

Bulan mulia ni rasa tenang..semoga mereka tenang jg di sana...dan tahub ni sayank balik ke kg jg..nk luangkan masa bersama keluarga dan adik2

seandainya saya sertai shaklee sedari awal, mesti saya dapat memberi yg terbaik unruk arwah ayah dan kakak..tp semua ini kententuan Allah...dan saya rasa bertuah diperkenalkn Shaklee...sebab saya nak sentiasasihat dan dapat membuat yg terbaik ubtuk keluarga saya...terima kasih pada yg banyak memberi sokongan...alhamdulilh..bertemu dgn Shaklee satu perubahan yg baik, dapat menyusukan anak, dan mwmberi kesihatan untuk ank juga suami.sebab Shaklee memberi saya peluang untuk mencari pendapatan sampingan dan mendalami ttg kelebihan setiap fungsi vitamin dari Shaklee dan untuk siapa perlukan nya.. yg best nye saya nkbg ibu tercinta saya yg terbaik jg...sbb dialah yg ada didunia ini yg paling berharga sama seperti suami dan anak tercinta saya...,

No comments:

Post a Comment