Saturday, July 7, 2012

Adakah Anda Ingin Kekal Sihat dan Bebas Bergerak?


 Adakah Anda Ingin Kekal Sihat dan Bebas Bergerak?

Ingin kekal sihat dan bebas bergerak?
Kesihatan Sendi
Sendi - sendi membentuk hubungan antara tulang - temulang anda bergerak. Ia terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair - cerair sinovia (bendalir yang melicinkan sendi - sendi) yang memberikan keselesaan antara tulang - temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.
Sakit Sendi dan Ketidakselesaan
Semakin umur meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan meyebabkan ketidakselesaan sendi dan pergerakan terbatas.
Bagi Jutaan orang yang mempunyai ketidakselesaan sendi, aktiviti biasa seperti membengkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar.
Ketidakselesaan sendi boleh mengakibatkan kualiti hidup anda terjejas dan menghalang anda dari melakukan aktiviti yang anda gemari.
Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa yang akan datang. Sama ada anda mengidap sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring peningkatan usia.
Untuk maklumat lanjut boleh hubungi mama untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling sesuai dengan anda. Anda juga akan diberi tips dan cara pengambilan vitamin yang betul apabila membeli dengan mama.

Credit To; Mamaqaireen


1. LIKE fanpage  Ibu Vitamin e-Shop

2. PM fb, Linz Shopee

3. Emel admin@ibuvitaminshop.com

4. SMS/ Whatsapp Linz di 017-5836865

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger