Sunday, November 4, 2012

MENCARI PENDAPATAN MELALUI ONLINE??? SHAKLEE BIZ SAYA SYORKAN

Assalamualaikum....syukur masih diberi kesempatan untuk berkongsi pendapat dan pengalaman....cerita nya mcm ni....chewahhh...mcm cerita "pada zaman dahulu..."

kita mulakan dari awl ek..sememangnya ni adalah cerita dan kisah saya....

Berkerjaya sangatlah dipandang tinggi oleh semua masyarakat..apatah lagi bila kita balik kampung dgn jawatan yg hebat pasti di pandang semua lapisan masyarakat... Tapi bagi saya tu semua tak perlu..yg perlunya adalah sejauh mana kita ada kemampuan untuk mengubah kehidpuan kita sendiri...sebabnya..setinggi mana pun jawatan kita tp kita tak cukup kewangan dan rasa senang duduk dgn "amanah" serta tugasan seharian di tempat kerja dgn urusan rumah lagi,..semua tu perlukan pengorbanan yg tinggi...

Syukur alhamdulilah...saya berpeluang mengenali Shaklee semasa dalam dunia penyusuan saya bersama little hero saya...sememangnya masa tu mmg sngt2 down sbb susu time tu tak meriah...lps dikenakan ngn biras saya...alhamdulilah...dunia penyusuan saya terus berubah menjadi yg terbaik..lagi 4bulan lengkap la dunia penyusuan saya bersama lillte hero saya...syukur alhamdulilh...

Sepanjang tu juga...saya bertemu dgn "mentor" saya sekarang yg sngt2 baik dan saya kenali hanya pada dunia alam maya ini...mulanya saya tk pernah terlintas untuk berniaga atau memulakan perniagaan online bersama Shaklee ni...tp bila setiap kali saya tgk kat "wall" mereka ni ...dpt bonus tgh bulan rasa tertarik pl...mau tak nye...klu kerja makan gaji ni..tak kisah la gomen ke or swasta ke...terima gaji hujung bulan...tak sampai hujung bulan berikutnye..da nyawa2 ikan je duit...yg bujang ke dah berumah tangga ke..sama je...mmg adat la...melainkan gaji tu berlipat2 kali ganda besar ataupun ada "side income" tersendiri lain cerita la...Jadi bermula disitu la saya "tertarik" akan biz Shaklee ni....

 saya suka biru dan ketenangan ini....:)

Pada tarikh 3/11/2011 saya mula join keahlian bersama mentor saya...saya di "add" kan kat group naungan mentor saya dann...yg best nye...ada group yg naungan lebih besar lagi...yang mana semua mempunyai citi2 yg snaa ingin majukan diri dalam biz Shaklee ni...sngt2 tak merugikan dan saya rasa bertuah dan tercabar setiap kali lihat mereka maju...target saya nak majukan orng2 melayu dalam dunia perniagaan...kita semua sama...

Bermula lah saya dalam dunia biz Shaklee...sepanjang setahun saya tempuhi pelbagai perasaan..ada masa happy ada masa rasa sngt2 "down" ..dan bila saya rasa sedih..saya akn "PM" mentor saya dan luahkan segalanya...syukur alhmdulilh..saya bangkit semula dan teruskan impian saya...dan...akhirnya...genap setahun saya dalam dunia biz Shaklee...saya rasa happy sngt2 dan lega dgn pencapaian saya serta anak didik saya yg semakin hari semakin nampk perjuangan dalam dunia perniagaan Shaklee...dari merasa 2angka...kini dapat merasa pendapatan pada pertengahan bulan 4angka...sapa nak bg kan..kalu bukan kita usaha sendiri....MODAL??? saya hanya bermula RM65 saja..percaya la...ini lah perniagaan yg betul2 adil ..."SIAPA USAHA LEBIH DIA AKAN DAPAT LEBIH" tu yg saya sngt2 happy...suami??? dgn lafaz yg teramat BERSYUKUR dari saya seorang isteri sebab dapat membantu meringgankan beban suami tercinta dgn hanya biz Shaklee...boleh buat dari rumah sahaja asalkan "NAK" dan teruskan usaha tu jangan pandang kebelakang tanpa kejayaan...

waaaa..panjang lebar pula saya bercerita ttg ini...ok sampai kat sini dulu ..saya akan cerita lagi tau kawan2..apa kelebihan bila da join biz Shaklee ni...pada yg BERMINAT ??? boleh hubungi terus kat saya di talian 017-5836865 atau di Facebook saya Linz Shopee 

Nantikan entry seterusnya tau kawan2....

 

No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger