Saturday, September 22, 2012

VIVIX

Vivix??? a.k.a Sirap Shaklee....

Sapa tak tau pelakon jelita dan adik kepada pelakon jelita Malaysia kan...Ayu Raudhah kan..isteri kepada pemain bola Malaysia.....

Mesti ada yg tetanya2 apa kaitan Vivix dgn Ayu Raudhah kan...ni al-kisahnya....sebab penjagaan kesihatan dari pelakon cantik ini dari sehari semain cantik dan menawan....sebab menjaga kesihatan dalaman serta luaran yg sangat kita semua pentingkan...jom baca link yg saya sertakan ini...

Link:- http://www.harian-metro-online.com/petua-moden-tradisional-ayu-raudhah
(baca artikel ni sampai habis ye kawan-kawan)




Vivix Shaklee a.k.a Sirap Shaklee



Apa kelebihan Vivix Shaklee ni???

Didalam satu penemuan utama, kajian klinikal terkini menunjukkan ramua aktif vivix berupaya menaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular.


  • Melawan penuaan pada tahap sellular dan lebih dari itu. Vivix juga telah  menunjukkan ia memberi impak kepada empat mekanisma utama penuaan pada tahap sellular:
  1. Melindungi dan membaiki sellular DNA
  2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  3. Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria
  4. Melambatkan pembentukkan protie ACE (Sdvanced Gltcation End product)
  • SELAIN itu...Vivix juga membantu menjaga / memelihara :-
  1. Kesihatan jantung
  2. Kesihatan otak, kesihatan sistem imun,
  3. Kesihatan sendi, perlindungan anti-oksidan juga
  4. Peningkatan tenaga pada tahap sellular untuk kesihatan dan kesejahteraan.

Dan ni antara kawan yg mengamalkan Shaklee Vivix yg PELBAGAI GUNA...

BLOOD PRESSURE / HYPERTENSION (DROPS 16)
*****************************************
Masa medical check up May 2012, blood pressure saya dikira tinggi..ta sepaptotnye ngan usia saya..bacaan 142 over 88..tinggi kan??..patot la saya selalu pening kepala..kira stage pre-hypertension da tu..pastu doktor tu gertak.."kalo awak ta jaga ni..tinggi skit lg..saya da kene bagi ubat darah tinggi kat awak.." oh tidakkkk..saya ta nak makan pil-pil yang banyak ituuuu..hohoho..

Alhamdulillah Ogos 2012..saya check smula..126 over 80..saya bersyukur turun..dan masih menjaga supaya mencapai bacaan normal 100-110..

ALLERGIC
*********
Saya ade allergik dari kecik lagi..kulit saya sangat-sangat sensitif..terlalu banyak pantang larangnyeee..makan itu ta bley..pakai losyen itu ta bley..pakai sabun mandi itu ta bley..persekitaran kotor pun effect kat kulit saya jugak..

Dengan vivix, kulit saya yang pernah luka tu, elok ajeee..jadi kulit baru..bersyukur sangat..yesss VIVIX REPAIR CELL!!

yang ini diiringi dengan diet pemakanan yang sangat ketat..untuk pengetahuan, saya ta makan AYAM BANDAR dan TELUR..dan makanan yang sewaktu dengannye..dua-dua ni toksin dia sangat kuat sebab mereka di INJECT supaya cepat besar dan bertelur..ayam kampung, telur kampung tape..Ya Allah seksanya..kebanyakkan makan skang dimasak dengan telur dan ayam..kdg-kdg sebagai perencah..

HIDUNG BERAIR (MEMANASKAN BADAN)
**********************************
Saya baru perasan..ini membuktikan Vivix adalah untuk kesihatan menyeluruh hihihi..kalo dulu, saya memang ta tahan sejuk..disebabkan kipas yg da set 1 je tu, saya akan terjaga kul 3 pg sebab hidung berair..pastu bangun pagi bersin 6-8 kali..apa lagi kalo aircond..demam terussss hehe..hidung ta payah na ckp la..sumbat ngan tisu je..

Skarang da TADE..hihihi..alhamdulillahhh =)

PENURUNAN BERAT BADAN (DROPS 5KG)
***********************************
yeahhhh..part ni besttt..susah betul na trunkan berat ni tanpa EXERCISE..

May 2012 - Ya Rabbi, berat 65kg..dengan keadaan saya yang katekkk ni..152..BMI = 28++..rase berat je badan ni..

Ogos 2012 - Alhamdulillah trun 60kg..BMI masih tinggi 25++..tanpa EXERCISE..almaklumla busy hehehehe..sepatot kene ade sedikit EXERCISE untuk jantung kita..akan diusahakan kemudian ekekeke =P..saya jaga makan..BUKAN TAK MAKAN ea..sy cuma tuka pemakanan saya..

TARGET - By end of this year Dec 2012..saya target na capai berat saya 52kg..BMI = 22++..dan by end of March 2013, set target 47kg..dengan BMI normal 20++..Doakan saya..hihihihi..Saya memang ta na turun secara drastik..ta elok sebenarnye..ckup la 1-2kg sebulan..yang penting konsisten..dan kita jaga pengambilan makanan kita..^^


credit to AnnisliciousVitamin.com


Menarik kan..??? BERMINAT???


1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  | dinzlin@ymail.com |

No comments:

Post a Comment