Tuesday, September 25, 2012

OMEGA GUARD

Alhamdulilah...

Bercerita tentang OMEGA GUARD Shaklee...
gembiranya saya bila ramai ibu-ibu yg membuat pilihan bijak untuk si manja mereka dgn pilihan yg terbaik.untuk ibu-ibu yg berdiet ranai yg memilih OMEGA GUARD juga..,

Jom baca entry untuk si manja kita..



Kelebihan OMEGA GUARD Shaklee,.Salah satu ialah minyak ikan terbaik di dunia..Shaklee Omega guard diekstrac dr ikan laut air sejuk. OMEGA GUARD adalah 3kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dgn product lain dipasaran, OMEGA GUARD merupakn ikan paling tulen diduniayg mengandungi rangkaian spectrum penuh 7jenis asid lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALAdan byk lg..Satu kajian Omega guard dpt membekalkn 905mg asid lemak omega-3 EPA dan HDA.

Manfaat @ kelebihan OMEGA GUARD Shaklee

1. Asid lemak :omega -3 merupakn asid lemak, yg penting yg tak dapat di hasilkan oleh badan kita.Omega -3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditukarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan.

2. Mencegah penyakit saluran darah dan strok : 
      DHA& EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yg lebih rendah dan kepekatan darah, melincirkan saluran darah, dan perederan darah yg. lancar. Dengan itu, ia efektif untuk membantu mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan di leher atau sakit kepala. Merendakkan kolestrol, menghindar pembekuan darah didalam badan, membantu mengekalkn tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti, mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan risiko penyakit jantung.

3, Membantu tumbesaran & perkembangan otak janin dan membantu perkembangan memori :
      DHAadalah nutrien utama untuk otak, sustem saraf dan retina. ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir perkembangan otak janin semasa dalam kandungan. Susu ibu mengandungi kandungan DHA yg tinggi.

4.  Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru: 
        Membantu mengawal sistem imun seperti memperbaiki alahan kulit, psoriasis, demam, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE, dan penyakit buah pinggang.

5.  Menentang ksnser : 
       Kajian yg dibuat menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostat, dan kolon. Ia juga boleh meningkatkn enterogastritis, merangsang kesihatan hati sekepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dgn lebih effektif.

6.  Memelihara fungsi-fungsi sendi : 
      Paras asid lemak larut dala, tisu rawan. Oleh itu ia boleh mencegah kemysnahan enzim yg membentuk tisu rawan. Omega jg dapat mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan gout dgn effective.



BERMINAT??? dan Ingin tahu lebih lanjut ???


1. LIKE fanpage  | FirstChoice e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |






















No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger