Wednesday, June 20, 2012

Menyusukan Anak Bukan Alasan Tidak Berpuasa…Jika…


Credit ori to ; Azrin Mohd

Ya, ada jika…Jika anda mampu… Walaupun di beri rukhsah dibolehkan tidak berpuasa, namun jika  ’mampu’ apa salahnya kita berpuasa :) Saya percaya ramai ibu yang mulai gusar bila masuknya bulan Rejab ni. Risau tak dapat berpuasa dan risau jika berpuasa tak dapat nak susukan anak.
Alhamdulillah, sudah 2 x Ramadhan saya berpuasa first dalam preggy dan second menyusukan hero saya dan alhamdulillah tanpa sebarang masalah. Masalah susu! Takde. Penat, dahaga tu biasa lah..dah namanya puasa kan..Saya bersyukur sangat-sangat dapat menjalankan ibadah puasa dan juga menyusukan hero saya  tanpa sebarang masalah..

Tapi ada caranya tau untuk tidak berlaku kekurangan susu..Kalau anda nak tahu kena la pm saya di Linz Shopee or sms saya 017-5836865  dan saya akan beritahu rahsianya.. Wah! Rahsia…. :)

Ini apa yang saya ambil sepanjang Ramadhan, 



haaaaa..ni la sebahagian rasiah saya....set triple gem ni sngt membantu saya dari segi penyusuan dan penambahan makanan saya seharian tau...jan taktau...BEST sngt SET TRIPLE GEM ni...badan rasa bertenaga, cantik??? of coz la..sbb ESP bt kulit GEBU dan ANJAL tau....jom baca kelebihan ni...

Info TRIPLE GEM= (PERISAI BULAN PUASA SAYA)

ESP - ENERGIZING SOY PROTEIN
- Makan protein yang mencukupi adalah penting kepada pembentukan bayi kerana protein penting untuk pertumbuhan sel dan penghasilan darah bayi. Ia juga penting untuk pertumbuhan dan fungsi tisu plasenta, amnion dan tisu ibu. Anda perlu mengambil kira-kira 60 gram protein setiap hari semasa hamil --- kira-kira 10 gram lebih daripada apa yang anda harus makan. Makanan yang kaya dengan protein termasuk daging tanpa lemak, telur, keju, ikan, susu dan kacang.

ESP ni bertindak sebagai energy booster dan bagi kita rasa kenyang. Selain tu, bagi bf moms, ESP ini sangat membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu badan. Memang best!


MEALSHAKE
* Pemakanan semulajadi yang baik n rasa hebat. Tanpa bahan tiruan, warna, pemanis atau pengawet ditambah ..
* sarapan segera sihat
* hidangan yang lazat, murah
* tambahan hidangan pemakanan yang dibungkus
* makanan ringan dikesan bila-bila masa
* makanan yang sesuai untuk mereka yang menonton berat badan mereka atau mengawal kolesterol jumlah lemak dan natrium

PERFOMANCE DRINK
* Ia adalah minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna untuk membantu mencegah dehydration, seperti fungsi minuman isotonik.
* Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat bagi tenaga dan stamina.
* Membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan.
* Mengandungi formula karbohidrat unik Shaklee iaitu opticarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticarb ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa menganggu kestabilan gula dalam darah.

So you all.. amacam? Berminat? Apa lagi.. jom contact saya..

1. LIKE fanpage  | Ibu Vitamin e-Shop  |
    (anda mungkin bertuah memenangi hadiah dari saya dengan hanya perlu LIKE sahaja)

2. PM saya di fb | Linz Shopee  |

3. SMS/ Whatsapp saya | 017-5836865 |
4. Email | admin@ibuvitaminshop.com  |




No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger