Saturday, February 25, 2012

Selepas amalkan Zinc Shaklee selama seminggu, luka czer beransur pulih..

بسم الله الرحمن الرحيم
Teringat semasa bersalinkan Arissa secara czer..Hampir setiap hari mak saya masakkan ikan haruan,makan gel gamat, pantang makan..Kalau lah masa tu saya kenal Shaklee..Kan senang…Boleh telan Zinc jer :)
Jum baca testimoni Aieda.
Credit
Salam, di sini saya ingin kongsikan pengalaman saya mengamalkan vitamin Shaklee iaitu tablet zink dan breast feeding set. Saya telah bersalin secara emergency c-sect pada 4 April 2011. Bemula hari pertama berpantang saya hanya makan berlaukkan sup ikan haruan bagi merpercepatkan penyembuhan luka pembedahan.
Setelah 2 bulan, saya masih lagi merasa sakit di kawasan perut yang dibelah, sehinggakan sembahyang pun terasa sakit untuk bangun dan berdiri. Saya terpaksa sembahyang dalam keadaan duduk. Disebabkan saya seorang yang penakut untuk menelan ubatan air seperti pati ikan haruan dan air gamat, saya tergerak hati untuk mencuba tablet zink dari produk Shaklee sepertimana yang kita ketahui zink adalah salah satu kandungan yang terdapat di dalam ikan haruan yang dapat menyembuhkan luka pembedahan.
Alhamdulillah seminggu setelah mengamalkan tablet zink saya sudah boleh bergerak agak lasak, sembahyang, membasuh baju, memasak dan juga melakukan kerja-kerja rumah yang lain. Tidak lagi berasa lenguh2 kaki dan pinggang apabila berdiri atau berjalan terlallu lama. Sehingga hari ini saya masih mengamalkan tablet zink ini kerana disamping untuk menyembuhkan luka pembedahan ianya juga bagus untuk susu badan saya.
Vitamin Shaklee kedua yang telah saya amalkan ialah breast feeding set. Saya mengamalkan set ini semasa bulan puasa bagi memastikan susu saya bertahan sehingga ke petang.
Sebelum tibanya bulan Ramadhan saya perlu mengganti puasa selama 14 hari yang tertinggal kerana alahan mengandung yang agak teruk pada Ramadhan tahun lepas. Hari pertama ganti puasa ok lagi, masuk hari kedua bila waktu petang susu saya agak kering. Saya terpaksa mengurut2 breast untuk mengeluarkan susu.
Bimbang masalah ini akan berlarutan, saya pun menghubungi pengedar Shaklee saya. Dengan mengamalkan alfafa 2 biji pada waktu sahur dan 2 biji pada waktu berbuka serta tip-tip penyusuan ibu yang sebenar, alhamdulillah susu saya maintain sampai ke petang sepanjang menggantikan puasa dan juga puasa Ramadhan yang lalu. Selain susu badan saya maintain, ia juga menjadi bertambah pekat, membuatkan anak saya cepat kenyang selepas menyusuBuktinya berat anak saya naik dengan banyak semasa saya mengamalkan alfafa. Kini anak saya kelihatan tembam, aktif dan membesar dengan sihat.
Di sini saya juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih yang tak terhingga kepada pengedar Shaklee saya iaitu kak Jannatul Fadilah yang telah banyak membantu saya dan sudi berkongsi tips penyusuan ibu dan juga tips penjagaan luka pembedahan. Saya betul2 terhutang budi dengan beliau. Kini saya juga tidak teragak-agak untuk mencuba vitamin2 Shaklee yang lain.
Sekian, terima kasih.
****************
Oh…terharu saya dgn perenggan terakhir Aieda. Thanks darling! akak kongsikan apa yg termampu. Yang lain2 tu atas usaha Aieda sendiri :) Apapun, syukur sebab Aieda dapat kesan terbaik dengan penggunaan vitamin2 Shaklee ini dlm masa yg singkat! Anda pun boleh!!!
Aieda dgn buah hatinya…Fawwaz
Credit to MamaRin

Info terkini boleh layari Fb-- Linz Shopee @ whatsapp saya 017-5836865





No comments:

Post a Comment

Powered By Blogger